Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej

undrar om det finns någon som har tips på vart man kan träna på simma utomhus i Gbg området. Ska simma Vansbro Tjejsim och behöver hjälp med plats där jag kan testa min våtdräkt (som jag även letar efter...) samt få in lite träning? Någon grupp eller

Delsjön!

Där simmade vi i 1500 i 2010, 3000 i 2011 och i år har de tre olika distanse 1000,2500 och 5000.

vatten är ren och ingen båtar att var rädd för

Triathlon Väst kör träning i Delsjön varje torsdag under säsong (från juni ungefär), där får du gärna vara med. Kolla triathlonvast.se

Edit: Bättre länk: http://triathlonvast.se/?page_id=160

Sisjön fungerar också utmärkt att simma i. Inga båtar eller annat störande och ofta har man sällskap av någon mer i plurret.

Delsjön är bra för där finns alltid mycket folk (bad- och solgäster och kanotister) som kan assistera vid eventuella problem.

Det brukar även simmas ibland i samband med duathlonträningarna på måndagar vid Rådasjöns badplats när vattnet är varmt.

Superbra tips, tack ska kolla in dom allihopa 🙂
Simmar vansbro för första gången men jag vill ju vara lite förberedd, det är där tävlingsmänniskan i mig kommer fram.
Tack!

Årets utomhuspremiär blev på långfredagen 22 april. 1000m bara för att känna på det. Igår, 24:e blev det en 2000-runda.
Delsjön hade is i vikarna för bara 14 dagar sedan, så det blev till att plocka på sig lite. Dykarluva, dubbla vantar, dyktröja under vå

Stefan, det är ju grymt. Jädrar va plagg du pyntar på dig 😉
Hur kallt tror du att det var?

Kallt? Det var ju plusgrader;). I fredags var det kanske 6 grader, men jag tyckte det kändes lite varmare igår.