Quote from Guest on 30 July 2014, 17:16Tydligen kan hjulen göra MYCKET åt att man får högre fart.. Jag tänker ett ok pris, lätta och kvalité! Men det kanske är lika bra med något tyngre hjul om de är mer aero-formade? Jag kan för lite om detta men lämnar det åt er experter!
Motivera gärna vil
Tydligen kan hjulen göra MYCKET åt att man får högre fart.. Jag tänker ett ok pris, lätta och kvalité! Men det kanske är lika bra med något tyngre hjul om de är mer aero-formade? Jag kan för lite om detta men lämnar det åt er experter!
Motivera gärna vil
Quote from Funbeat user on 30 July 2014, 17:26Mitt första byte till "riktiga" hjul var till Shimano hjulen som du länkar till. Ett lyft. Cykeln blev rappare och dryga minuten snabbare per mil. Jag vågar nog påstå tidsvinsten efter att ha kört med hjulen ca 1 år. Man skall inte förakta placeboeffekten
Mitt första byte till "riktiga" hjul var till Shimano hjulen som du länkar till. Ett lyft. Cykeln blev rappare och dryga minuten snabbare per mil. Jag vågar nog påstå tidsvinsten efter att ha kört med hjulen ca 1 år. Man skall inte förakta placeboeffekten
Quote from Mikaela Lexén on 30 July 2014, 21:32>Michael H
Har du haft samma sorts däck på de olika hjulen?
>Michael H
Har du haft samma sorts däck på de olika hjulen?
Quote from Funbeat user on 30 July 2014, 22:05Ett par Dura Ace C24 för under 5 000 kr och American Classic C38 för 6 000 kr låter väldigt billigt. Men du kanske har bra kontakter eller köper beggat?
Hur som, Dura Ace är ett jättebra hjulset. Framförallt om du har lite varierad cykling med knixiga sv
Ett par Dura Ace C24 för under 5 000 kr och American Classic C38 för 6 000 kr låter väldigt billigt. Men du kanske har bra kontakter eller köper beggat?
Hur som, Dura Ace är ett jättebra hjulset. Framförallt om du har lite varierad cykling med knixiga sv
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 19:23Japp. Kör på GP 4000S. Har testat lite Schwalbe Ultremo ZX. (Bara för att dessa finns svarta med röda kantdetaljer) Fånigt va.....
Japp. Kör på GP 4000S. Har testat lite Schwalbe Ultremo ZX. (Bara för att dessa finns svarta med röda kantdetaljer) Fånigt va.....
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 19:29Vi hade väl en tråd om PlanetX CT45 nyss, många som tyckte de var ett bra alternativ?
Vi hade väl en tråd om PlanetX CT45 nyss, många som tyckte de var ett bra alternativ?
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 22:03Inte alls fånigt Michael.Det är ju dom små detaljerna som är viktigast;)
Inte alls fånigt Michael.Det är ju dom små detaljerna som är viktigast;)
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 22:32Momsfritt!?
Momsfritt!?
Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 19:59Tack för analyserna! Då nosar jag vidare på DuraAce. Eftersom jag cyklar för välgörande ändamål får jag bra priser. Delarna kommer även att synas i vår film. Ni kan se en filmteaser här: https://www.youtube.com/watch?v=qD72s_58j30
Tack för analyserna! Då nosar jag vidare på DuraAce. Eftersom jag cyklar för välgörande ändamål får jag bra priser. Delarna kommer även att synas i vår film. Ni kan se en filmteaser här: https://www.youtube.com/watch?v=qD72s_58j30
Quote from Mikaela Lexén on 3 August 2014, 22:31>Michael
Inte alls fånigt, detaljer är viktiga... 🙂..men jag var mest intresserad för att se att det inte var däcken som var orsaken till skillnaden mellan hjulen.
>Michael
Inte alls fånigt, detaljer är viktiga... 🙂
..men jag var mest intresserad för att se att det inte var däcken som var orsaken till skillnaden mellan hjulen.