Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälp med hjul tack!
You need to log in to create posts and topics.

12

Tydligen kan hjulen göra MYCKET åt att man får högre fart.. Jag tänker ett ok pris, lätta och kvalité! Men det kanske är lika bra med något tyngre hjul om de är mer aero-formade? Jag kan för lite om detta men lämnar det åt er experter!

Motivera gärna vil

Mitt första byte till "riktiga" hjul var till Shimano hjulen som du länkar till. Ett lyft. Cykeln blev rappare och dryga minuten snabbare per mil. Jag vågar nog påstå tidsvinsten efter att ha kört med hjulen ca 1 år. Man skall inte förakta placeboeffekten

>Michael H
Har du haft samma sorts däck på de olika hjulen?

Ett par Dura Ace C24 för under 5 000 kr och American Classic C38 för 6 000 kr låter väldigt billigt. Men du kanske har bra kontakter eller köper beggat?

Hur som, Dura Ace är ett jättebra hjulset. Framförallt om du har lite varierad cykling med knixiga sv

Japp. Kör på GP 4000S. Har testat lite Schwalbe Ultremo ZX. (Bara för att dessa finns svarta med röda kantdetaljer) Fånigt va.....

Vi hade väl en tråd om PlanetX CT45 nyss, många som tyckte de var ett bra alternativ?

Inte alls fånigt Michael.Det är ju dom små detaljerna som är viktigast;)

Momsfritt!?

Tack för analyserna! Då nosar jag vidare på DuraAce. Eftersom jag cyklar för välgörande ändamål får jag bra priser. Delarna kommer även att synas i vår film. Ni kan se en filmteaser här: https://www.youtube.com/watch?v=qD72s_58j30

>Michael
Inte alls fånigt, detaljer är viktiga... 🙂

..men jag var mest intresserad för att se att det inte var däcken som var orsaken till skillnaden mellan hjulen.

12