Quote from Guest on 15 August 2011, 12:03Hej
Köpte en lvg-cykel förra hösten och har kört med den tills nu utan att byta några delar och läste någonstans att man ska byta kasett ~500 mil så om ett tag kanske det är dags. En cykelkompis sa att man kunde blanda komponenter lite som man ville mell
Hej
Köpte en lvg-cykel förra hösten och har kört med den tills nu utan att byta några delar och läste någonstans att man ska byta kasett ~500 mil så om ett tag kanske det är dags. En cykelkompis sa att man kunde blanda komponenter lite som man ville mell
Quote from Rasmus Olsson on 15 August 2011, 12:13Du ska nog inte blanda 9-delade saker med 10-delat och inte mellan olika märken. Säger inte att cykeln kommer att explodera, men det är att be om problem.
Byter du kedja och kassett från 9-delat till 10-delat, bör du nog byta framdrev, växlar och växelre
Du ska nog inte blanda 9-delade saker med 10-delat och inte mellan olika märken. Säger inte att cykeln kommer att explodera, men det är att be om problem.
Byter du kedja och kassett från 9-delat till 10-delat, bör du nog byta framdrev, växlar och växelre
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 12:59Aha tack, så jag ska hålla mig till mitt 9-delat så jag kan inte byta ut lite här och där i taget. Synd, det var det jag hade hoppats på, lite små uppgraderingar här och där till andra delar vart eftersom delarna blev slitna.
Jaha, så då kan den stå med t
Aha tack, så jag ska hålla mig till mitt 9-delat så jag kan inte byta ut lite här och där i taget. Synd, det var det jag hade hoppats på, lite små uppgraderingar här och där till andra delar vart eftersom delarna blev slitna.
Jaha, så då kan den stå med t
Quote from Rasmus Olsson on 15 August 2011, 13:0412-25 verkar vara standard för din cykel. Finns väl ingen standard, själv ska jag ha en 11-28 nästa gång, 25 som lättaste räcker inte i alla backar för mig.
12-25 verkar vara standard för din cykel. Finns väl ingen standard, själv ska jag ha en 11-28 nästa gång, 25 som lättaste räcker inte i alla backar för mig.
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 13:07Vad har du fram? 50-34, 50-36 eller 53-39?
Vad har du fram? 50-34, 50-36 eller 53-39?
Quote from Rasmus Olsson on 15 August 2011, 13:17Vilka intima frågor du ställer!
53/39
Vilka intima frågor du ställer!
53/39
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 13:19Hade du haft 50-34 hade jag sagt mer träning 😉
Hade du haft 50-34 hade jag sagt mer träning 😉
Quote from Rasmus Olsson on 15 August 2011, 13:21Haha, jag kör faktiskt backträning en gång i veckan. Å det är då jag önskar lite lättare. Visst, får ju bra benträning, men vill träna hjärtat mer.
Haha, jag kör faktiskt backträning en gång i veckan. Å det är då jag önskar lite lättare. Visst, får ju bra benträning, men vill träna hjärtat mer.
Quote from Funbeat user on 15 August 2011, 18:57Angående kedjebytet så är det ingen dum idé. Jag försöker byta kedja så ofta jag kan för att de ska slitas så lika som möjligt (eller växla kedja, jag har bara två). Det kanske är onödigt. Troligtvis slits inta kuggarna bak förrän kedjan har förlängts til
Angående kedjebytet så är det ingen dum idé. Jag försöker byta kedja så ofta jag kan för att de ska slitas så lika som möjligt (eller växla kedja, jag har bara två). Det kanske är onödigt. Troligtvis slits inta kuggarna bak förrän kedjan har förlängts til
Quote from Mattias Johansson on 16 August 2011, 08:17Har kompatibiltetsfråga om 10-delat.
Hittade denna kompatibilitets layout för Shimano.
http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/pdf/SHCS7900-1121.pdfBlir fundersam inför kassett och kedjebyte på 10-delat första generation.
Betyder det att andra
Har kompatibiltetsfråga om 10-delat.
Hittade denna kompatibilitets layout för Shimano.
http://www.cyclecomponents.com/images/artiklar/pdf/SHCS7900-1121.pdf
Blir fundersam inför kassett och kedjebyte på 10-delat första generation.
Betyder det att andra