Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälp med kolsyrepump!
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Jag har problem med en zefal Co. Pump! Min bror provade den förra året(hans) men inget hände och när han skruva ur patronen så pyste det ur.. Idag när jag skulle prova skiten så hände exakt samma sak, står att man ska skruva dit patronen sen ska man

Skruva ur den är typiskt dåligt, engångspatronen punkteras när du skruvar i den, den går inte att ta bort igen utan att den töms.

har du öppnat ventilen? (H)

Vadå, finns det en ventil på själva pumpen och om det är cykelventilerna så absolut, pyste ju ur luften för att testa pumpa..

Är det inte enklare med en vanlig handpump?

Har för mig man ska skruva i patronen i botten, sen lossa den typ ett kvarts varv, sen trycka på knappen

Det finns ju olika modeller så det är lite svårt att spekulera i hur man ska gå till väga i just det här fallet. De allra enklaste öppnar helt enkelt så fort man gängar på dem på munstycket medan det finns andra modeller som kräver knapptryckning eller an

Bruk heller en vanlig minipump. Om din gasspump pajar så står du der med en
"hvis" ting i brevlådan, 30-70 km. hemmeifrån.

Lär dig använda din gaspump. "Om din vanliga pump pajar så står du der med en "hvis" ting i brevlådan, 30-70 km. hemmeifrån"... 😉

Jeg kan anvenda den, men av erfaring har jeg med minnipumpen fra ...... mins inte. 🙂