Quote from Guest on 15 April 2014, 22:17Hej,
är total nybörjare på detta och skulle uppskatta lite hjälp vid val av cykel. Jag har problem med en ganska stel nacke vilket får mig att tro att jag behöver en cykel med lite mer upprätt sittställning. Jag är 196 cm lång och fick uppmätt benmått i b
Hej,
är total nybörjare på detta och skulle uppskatta lite hjälp vid val av cykel. Jag har problem med en ganska stel nacke vilket får mig att tro att jag behöver en cykel med lite mer upprätt sittställning. Jag är 196 cm lång och fick uppmätt benmått i b
Quote from Funbeat user on 15 April 2014, 22:27Jag är ingen expert men ska du bara köpa en cykel ska det var en cross.
Terrängdäck på höst och vår
Dubbdäck på vinterOch
25mm slicks på sommar. Jag ska byta till slicks denna vecka men klara cykla 28-30km/h med tjocka däck. Borde kom upp till 32-34 m
Jag är ingen expert men ska du bara köpa en cykel ska det var en cross.
Terrängdäck på höst och vår
Dubbdäck på vinter
Och
25mm slicks på sommar. Jag ska byta till slicks denna vecka men klara cykla 28-30km/h med tjocka däck. Borde kom upp till 32-34 m
Quote from Funbeat user on 16 April 2014, 07:16Ja jag har haft funderingen att köpa en cross nu som förstacykel och i framtiden om man blir biten av det här köpa en racer. Då kan jag ha crossen som vintercykel då.
Ja jag har haft funderingen att köpa en cross nu som förstacykel och i framtiden om man blir biten av det här köpa en racer. Då kan jag ha crossen som vintercykel då.
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 09:13Min sambo är nybörjare på cykel. Han har köpten en cyclocross och är jättenöjd. Den är snäppet mer rejäl än min racer och lite tyngre, men det väger upp fördelarna med att han kan cykla med den året runt, kan byta däck osv på den. Plus att det går att cyk
Min sambo är nybörjare på cykel. Han har köpten en cyclocross och är jättenöjd. Den är snäppet mer rejäl än min racer och lite tyngre, men det väger upp fördelarna med att han kan cykla med den året runt, kan byta däck osv på den. Plus att det går att cyk
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 09:50jag satt på 25mm slicks igår kväll.
som nybörjare själv den enda skillnad jag ser emellan min Scott CR1 Racer och denna Merida Cross 4 är bromsskivor och färg. ska var rolig att ta den på landsväg pass imorgon.
jag satt på 25mm slicks igår kväll.
som nybörjare själv den enda skillnad jag ser emellan min Scott CR1 Racer och denna Merida Cross 4 är bromsskivor och färg. ska var rolig att ta den på landsväg pass imorgon.
Quote from Mattias Johansson on 17 April 2014, 13:04>rekomenderad Crescent Nano
Ingen aning hur de ser ut idag men jag har en Giga från 2002. Deras ramar var då oehört kompakta. Lågt placerad styre och gav en aggressiv sittställning.
Jag har idag en LOOK storlek 53 som jag har 12° styrarm som pekar ned u
>rekomenderad Crescent Nano
Ingen aning hur de ser ut idag men jag har en Giga från 2002. Deras ramar var då oehört kompakta. Lågt placerad styre och gav en aggressiv sittställning.
Jag har idag en LOOK storlek 53 som jag har 12° styrarm som pekar ned u
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 13:57Min första var en Merida Cross 4 (och är fortf. :D), och precis som andra här så kör jag 25 slicks på sommaren och crossdäcken resten av tiden 😀
Min första var en Merida Cross 4 (och är fortf. :D), och precis som andra här så kör jag 25 slicks på sommaren och crossdäcken resten av tiden 😀
Quote from Funbeat user on 18 April 2014, 16:4010mil på min cross idag med 25mm skicks. Väldigt lugnt tur. Hade 1.5liter och tre Lion med mig men drack knappt en liter och bara en Lion.
Ingen problem att hålla 30-32 fart. Men upp över 36 bli svårt om jag inte öka kadens till 110+. Om jag sälja min ra
10mil på min cross idag med 25mm skicks. Väldigt lugnt tur. Hade 1.5liter och tre Lion med mig men drack knappt en liter och bara en Lion.
Ingen problem att hålla 30-32 fart. Men upp över 36 bli svårt om jag inte öka kadens till 110+. Om jag sälja min ra
Quote from Funbeat user on 23 April 2014, 14:21Jag säger som många andra. Ska du bara ha EN cykel, så ska du ha en cykelcross. Det är den mest allsidiga cykeln. Köper du ingen jättedyr cykel kan du ha den att pendla på oxå. 🙂 (Ja, man kan pendla på dyra cyklar oxå, de är bara svårare att få behålla
Jag säger som många andra. Ska du bara ha EN cykel, så ska du ha en cykelcross. Det är den mest allsidiga cykeln. Köper du ingen jättedyr cykel kan du ha den att pendla på oxå. 🙂 (Ja, man kan pendla på dyra cyklar oxå, de är bara svårare att få behålla
Quote from Funbeat user on 25 April 2014, 06:53Tack för era synpunkrer, det låter helt klart som att en cross är det bästa alternativet för mig. Just nu är jag helt förlorad i storlekar och ramgeometri. Att köpa cykel var ju mycket svårare än vad jag kunde föreställa mig.
Tack för era synpunkrer, det låter helt klart som att en cross är det bästa alternativet för mig. Just nu är jag helt förlorad i storlekar och ramgeometri. Att köpa cykel var ju mycket svårare än vad jag kunde föreställa mig.