Quote from Guest on 15 January 2014, 19:59I triathlon får man inte ta hjälp av andra - men hur långtgående är den regeln? Jag har ibland tex fått trötthetskramp i vaderna efter cyklingen och inte kunnat klicka ur utan hjälp (behövt ta tag i någon/något och klicka ur stillastående). Om jag inte mi
I triathlon får man inte ta hjälp av andra - men hur långtgående är den regeln? Jag har ibland tex fått trötthetskramp i vaderna efter cyklingen och inte kunnat klicka ur utan hjälp (behövt ta tag i någon/något och klicka ur stillastående). Om jag inte mi
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 20:09Nä, du skulle ha blivit diskad egentligen (Under avsnitt C. Tävlingsregler, 1. Gemensamma bestämmelser, 1.10.5 "Fysisk hjälp": "Det är inte tillåtet att ta emot eller ge fysisk hjälp.")
Nä, du skulle ha blivit diskad egentligen (Under avsnitt C. Tävlingsregler, 1. Gemensamma bestämmelser, 1.10.5 "Fysisk hjälp": "Det är inte tillåtet att ta emot eller ge fysisk hjälp.")
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 20:10Har varit med om det själv, fick kramp i vaden i T2 så jag skrek. En hjälpsam funktionär sprang fram och började stretcha min vad. Och så var det loppet över...
Har varit med om det själv, fick kramp i vaden i T2 så jag skrek. En hjälpsam funktionär sprang fram och började stretcha min vad. Och så var det loppet över...
Quote from Funbeat user on 15 January 2014, 20:11Jag minns ju knappt ens hur det var... Vet att jag fått hjälp av cykeln på flera cykellopp iaf. 🙂 Men ok, då vet jag säkert.
Jag minns ju knappt ens hur det var... Vet att jag fått hjälp av cykeln på flera cykellopp iaf. 🙂 Men ok, då vet jag säkert.
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 08:18Om arrangörens personal hjälper till, vilket de ofta gör - både med att komma av cykeln på ett säkert sätt och att få av sig våtdräkten - är det nog inga problem. Reglernas syfte är nog mer till för att inte ha egen assistans utanför den som arrangören ti
Om arrangörens personal hjälper till, vilket de ofta gör - både med att komma av cykeln på ett säkert sätt och att få av sig våtdräkten - är det nog inga problem. Reglernas syfte är nog mer till för att inte ha egen assistans utanför den som arrangören ti
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 16 January 2014, 09:25Sedan brukar det på de flesta tävlingar inom all idrott vara lite skillnad på hur hårt man straffar elit kontra motionärer. Tänker främst på vasaloppet, där man inte får ta hjälp att valla om, regeln gäller mer eliten. För motionärer ordnar arrangören en
Sedan brukar det på de flesta tävlingar inom all idrott vara lite skillnad på hur hårt man straffar elit kontra motionärer. Tänker främst på vasaloppet, där man inte får ta hjälp att valla om, regeln gäller mer eliten. För motionärer ordnar arrangören en
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 09:53Här är en film från IM Wisconsin 2012 där deltagarna får "lite" hjälp av arrangörerna.
http://www.youtube.com/watch?v=sjtCCCl85vE
Här är en film från IM Wisconsin 2012 där deltagarna får "lite" hjälp av arrangörerna.
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 09:58Utgå alltid från att reglerna gäller. Spelar ingen roll om det är "arrangörens personal" eller "assistans utanför den som arrangören tillhandahåller". Att tävlingsledningen ser mellan fingrarna är en annan sak.
Utgå alltid från att reglerna gäller. Spelar ingen roll om det är "arrangörens personal" eller "assistans utanför den som arrangören tillhandahåller". Att tävlingsledningen ser mellan fingrarna är en annan sak.
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 16:01Intressant nog meddelades det tydligt från arrangören vid IM Köpenhamn förra året att det var OK att ta hjälp av andra tävlande, vilket jag faktiskt också trodde var förbjudet enligt reglerna. Någon som vet vad som är rätt här?
Intressant nog meddelades det tydligt från arrangören vid IM Köpenhamn förra året att det var OK att ta hjälp av andra tävlande, vilket jag faktiskt också trodde var förbjudet enligt reglerna. Någon som vet vad som är rätt här?
Quote from Funbeat user on 16 January 2014, 16:10IM har en egen regelbok.
ed. Än vad vad tävlingsarrangemang har som sanktioneras av nationella tri-förbund.
IM har en egen regelbok.
ed. Än vad vad tävlingsarrangemang har som sanktioneras av nationella tri-förbund.