Quote from Guest on 28 January 2009, 23:18Har ett par shimano wh-r500 hjul som satt på min pinta.skulle hastigheten på raksträckor,på nått sätt påverkas om jag hade skaffat mig ett par mavic ksyrium elite eller ett par fulcrum racing3 hjul??skiljer ca 200gr på nya däcken.
Jag är ganska grön som
Har ett par shimano wh-r500 hjul som satt på min pinta.skulle hastigheten på raksträckor,på nått sätt påverkas om jag hade skaffat mig ett par mavic ksyrium elite eller ett par fulcrum racing3 hjul??skiljer ca 200gr på nya däcken.
Jag är ganska grön som
Quote from ellen olsson on 28 January 2009, 23:28De Shimanohjulen är rejält kassa men om du vill bli snabb så är det bättre att träna.
De Shimanohjulen är rejält kassa men om du vill bli snabb så är det bättre att träna.
Quote from Anders Wallerstedt on 29 January 2009, 08:46Träna mer är det mest effektiva.
Sittställning är viktigt med.
Håkan C, har visat flera listor på tester av hjul i andra trådar.(sök på "hjul areo" )
Enligt tabell av Håkan C, får man en stor vinst att byta från 20 till 30mm fälg.
Sen har vi ju vill ha fa
Träna mer är det mest effektiva.
Sittställning är viktigt med.
Håkan C, har visat flera listor på tester av hjul i andra trådar.(sök på "hjul areo" )
Enligt tabell av Håkan C, får man en stor vinst att byta från 20 till 30mm fälg.
Sen har vi ju vill ha fa
Quote from ellen olsson on 29 January 2009, 08:50Bättre sittställning gör mer och är billigare än vilka aerohjul som helst.
Bättre sittställning gör mer och är billigare än vilka aerohjul som helst.
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 08:53Aero eller inte - det är hur som helst mycket roligare att cykla med bättre hjul. Och är det roligare att cykla så kanske du cyklar lite mer, vilket garanterat gör dig snabbare.
Aero eller inte - det är hur som helst mycket roligare att cykla med bättre hjul. Och är det roligare att cykla så kanske du cyklar lite mer, vilket garanterat gör dig snabbare.
Quote from Berit Bengtson on 29 January 2009, 10:14Jag håller med de andra inläggen i den här tråden.
Största skillnaden i hastighet, oavsett om det är en raksträcka, kurva eller backe, får man om man tränar mer.
De hjul som trådstartaren är intresserad av gör, trots en skillnad på 200g, ingen större sk
Jag håller med de andra inläggen i den här tråden.
Största skillnaden i hastighet, oavsett om det är en raksträcka, kurva eller backe, får man om man tränar mer.
De hjul som trådstartaren är intresserad av gör, trots en skillnad på 200g, ingen större sk
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 14:11För ett år sedan uppgraderade jag till Fulcrum 3 ifrån det mög som satt på min Columbus Vola -05 i original. Min upplevelse är att jag får ut mer kraft i stående uppför än tidigare, det känns betydligt mindre svampigt när jag trycker till.
Sedan har jag
För ett år sedan uppgraderade jag till Fulcrum 3 ifrån det mög som satt på min Columbus Vola -05 i original. Min upplevelse är att jag får ut mer kraft i stående uppför än tidigare, det känns betydligt mindre svampigt när jag trycker till.
Sedan har jag
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 15:42Ksyrium Elite! som är ett starkt hjul.
Ksyrium Elite! som är ett starkt hjul.
Quote from Berit Bengtson on 29 January 2009, 16:19Fp. David P ¤ skrev:
> Ksyrium Elite! som är ett starkt hjul.Vad menar du med starkt?
Enl Mavic skall de vara OK för cyklister upp till 100kg, är det vad du menar?
Vanliga 32-ekrade hjul tål i praktiken tyngre cyklister utan problem.Map på stabilite
Fp. David P ¤ skrev:
> Ksyrium Elite! som är ett starkt hjul.
Vad menar du med starkt?
Enl Mavic skall de vara OK för cyklister upp till 100kg, är det vad du menar?
Vanliga 32-ekrade hjul tål i praktiken tyngre cyklister utan problem.
Map på stabilite
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 16:24De som tävlar i veteranklasserna o kan spurta med en vikt över 80 kg gillar Ksyrium Elite som håller och är stabilt.
De som tävlar i veteranklasserna o kan spurta med en vikt över 80 kg gillar Ksyrium Elite som håller och är stabilt.