Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjul och vikt
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag håller som sagt i en annan tråd på att leta en begagnad racer att köpa nu till början av cykelsäsongen. Vissa har helt vanliga fullt ekrade hjul, andra har betydligt färre ekrar. Antar att dessa ekrar då är mycket kraftigare och så, men en fråga dyker

Det beror i första hand på HUR du cyklar än vilken vikt du har att cykla runt med.

Jo, men det kan jag ju omöjligt berätta här. Då skulle jag ju behöva videofilma mig själv. Men jag ville bara ha ett litet generellt svar.

Jag kör på mina orginalhjul på min scott cyclocross och dom har hittils klarat sig bra, jag väger in på 102-pannor. Har inte direkt kört någon hård sprint annat än att resa sig upp och pressa upp för nån backe...

Hjulpar på 1100 gram och nedåt är inte att rekommendera med din vikt, generellt sett.

Jag har sett 70Kg vingelpannor som har fått ekrar till att fara runt som plockepinn.
De förstår inte varför och blir sura ifall "man" nämner deras körstil.
"Det finns väl bara ett sätt att cykla, spurta, växla eller resa sig upp på"
Lyckas någon kombinera

Frågan är... Kan man reklamera ett par hjul eller ett vevparti lr liknande om man skulle trampa sönder det av ren råstyrka? Vi antar att man inte skrivit ut viktbegränsningar hos återförsäljaren.

Du borde ju kunna hävda fabrikationsfel, om du uppfyller de viktkrav de har t.ex. för en garantisak så.

EDIT: Man kan alltid reklammera men det är inte därmed säkert att man får rätt i sin sak.

Hej Martin.

"Kan man reklamera ett par hjul eller ett vevparti lr liknande om man skulle trampa sönder det av ren råstyrka?"

Klart man kan. Håller det inte för att cykla på så då J$£€ får dom tillbaka skiten.

Jag går tom tillbaka om jag inte är nöjd me

Jag väger nog in på 120 pannor och köpte min Trek 1200 för sex år sen. Hade problem i början med att en eker gick av ett par gånger när man minst önskade det och hjulet blev skevt som fan så klart. Fixade detta hos lokala cykel-mek-frasse. När jag till sl

12