Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHjul på draftingtävlingar
You need to log in to create posts and topics.

12

Kollat in STFs reglemente och man behöver tydligen ha "bockstyre" och "vanlig" ram men enligt beskrivningen verkar det funka med de flesta temporamar också. När det gäller hjulen då ska de vara ekerhjul men det går tydligen med ex HED H3 och det är ju tre

Bästa förslaget är väl annars att skippa draftingtävlingarna? Jag tycker att de gynnar bra simmare alldeles för mycket! 🙂

Fast det är kul och se då Björn Andersson hänger på simtäten och sen cyklar ifrån klungan!

(Men är man med själv så är det inte lika kul)

Låter bra för sporten att råda folk att skippa tävlingar :@

> Fast det är kul och se då Björn Andersson hänger på simtäten och sen cyklar ifrån klungan!

Jo, fast han är ju en rätt duktig simmare så han kan ju verkligen hänga på simtäten för att sedan förnedra dem på cyklingen...
Däremot så skulle han kanske beh

På långdistans finns det ju inga tävlingar med drafting, som tur är för dig.

Björn lever på sin cykling, han får betalt för att komma och slå banrekord på cyklingen 🙂

Fredrik, det kanske är läge att skapa en ny hjältelista: vi som använde mer tid till simningen än cyklingen. Synd att de har tidsgräns på simningen bara 🙂

Hade jag köpt nya hjul nu, så hade jag satsat pengarna på ett par zipp 404, och sen ett schysst med lite billigare disc hjul, typ HED.

Kör själv på HED 3 fram och HED superlight disc, sen har jag ett HED med 90 profil i bak till andra tävlingar. Funkar b

ursäkta med en kanske en dum fråga vad är en drafting tävling?

Drafting är när man får ligga på rulle, dvs klungkörning tillåten. Annars är det 10m-regeln som gäller. (i Hamburg var det dock 7m som gällde)

12