Quote from Guest on 3 May 2008, 13:19Hjuldiameter till mina hjul finns inte med i polars lathund. Nån som vet va omkretsen är på 57-559 26x2.25??
Hjuldiameter till mina hjul finns inte med i polars lathund. Nån som vet va omkretsen är på 57-559 26x2.25??
Quote from ellen olsson on 3 May 2008, 13:29Mät. Gör en markering, rulla exakt ett varv och mät hur långt det blir. Det är det bästa. Det kan nämligen skilja en hel del mellan olika däck.
Mät. Gör en markering, rulla exakt ett varv och mät hur långt det blir. Det är det bästa. Det kan nämligen skilja en hel del mellan olika däck.
Quote from Funbeat user on 3 May 2008, 13:37Jag gjorde som Fredrik.
Jag gjorde som Fredrik.
Quote from j sollerman on 3 May 2008, 13:43gjorde så efter att jag letat runt lite på nätet utan resultat.
gjorde så efter att jag letat runt lite på nätet utan resultat.
Quote from Funbeat user on 3 May 2008, 14:16Nej, det bästa är grovinställa först och att sen cykla en känd sträcka (minst nån kilometer) och därefter justera omkretsmåttet.
För landsvägscykel kan man komma ner till en felmarginal under en halv procent utan svårighet. Mina datorer ligger på knappt
Nej, det bästa är grovinställa först och att sen cykla en känd sträcka (minst nån kilometer) och därefter justera omkretsmåttet.
För landsvägscykel kan man komma ner till en felmarginal under en halv procent utan svårighet. Mina datorer ligger på knappt
Quote from Funbeat user on 3 May 2008, 14:24...så viktigt är det inte för mig..;)
...så viktigt är det inte för mig..;)
Quote from Funbeat user on 3 May 2008, 15:23Köp en Hultafors och mät två mil. Kör sedan den med en lämplig inställning.
Jämför, justera vid behov och ny testkörning.
Köp en Hultafors och mät två mil. Kör sedan den med en lämplig inställning.
Jämför, justera vid behov och ny testkörning.
Quote from Funbeat user on 3 May 2008, 15:44Du kan ju göra som fredrik sa, men rulla ett par varn och ta medelvärdet... Spelar nog ingen som helst roll, men iaf...
Du kan ju göra som fredrik sa, men rulla ett par varn och ta medelvärdet... Spelar nog ingen som helst roll, men iaf...
Quote from j sollerman on 3 May 2008, 17:242115 blev de, tänkte inte på att jag kanske skulle dragit bort några mm. Men jag är inte så noga, och ännu mindre på mtb:n.
2115 blev de, tänkte inte på att jag kanske skulle dragit bort några mm. Men jag är inte så noga, och ännu mindre på mtb:n.
Quote from Funbeat user on 3 May 2008, 17:30Med Hultafors?
Med Hultafors?