Quote from Guest on 1 July 2010, 16:11Hej,
När jag sitter på mina rullar och cyklar så märker jag tydligt att hjulen inte spårar, jag svänger lite vänster hela tiden. Hjulen har varit av och på flera gånger och fenomenet har funnits i minst två säsonger, möjligen har det förvärrats lite i år
Hej,
När jag sitter på mina rullar och cyklar så märker jag tydligt att hjulen inte spårar, jag svänger lite vänster hela tiden. Hjulen har varit av och på flera gånger och fenomenet har funnits i minst två säsonger, möjligen har det förvärrats lite i år
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:21Ocentrerade hjul.
Ocentrerade hjul.
Quote from Berit Bengtson on 1 July 2010, 16:28Vänd på hjulen så ser du om Davids tips stämmer.
Vänd på hjulen så ser du om Davids tips stämmer.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:29Så om det är bakhjulet som spökar kan det alltså räcka med att, med hjälp av en bricka, flytta det något i sidled?
Så om det är bakhjulet som spökar kan det alltså räcka med att, med hjälp av en bricka, flytta det något i sidled?
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:34"Vänd på hjulen så ser du om Davids tips stämmer."
Tack, det ska jag göra.
"Vänd på hjulen så ser du om Davids tips stämmer."
Tack, det ska jag göra.
Quote from Berit Bengtson on 1 July 2010, 16:35Nej.
Lossa alla ekrar på ena sidan (den korta)
Spänn alla ekrar på den andra.Men kolla 1st att det beror på hjulen.
Nej.
Lossa alla ekrar på ena sidan (den korta)
Spänn alla ekrar på den andra.
Men kolla 1st att det beror på hjulen.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 16:41Okej.
Okej.
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 21:53Är det inte lurigt att ge sig på ekrarna om man är nybörjare?
Är det inte lurigt att ge sig på ekrarna om man är nybörjare?
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 18:23Någon gång ska vara den första :-). Men, nu visade det sig att hjulen är centrerade, åtminstone enligt min begränsade mätningsutrustning och test på rullarna. Så det verkar att jag får leva med det här, för att rikta ramen eller köpa ny gaffel tror jag är
Någon gång ska vara den första :-). Men, nu visade det sig att hjulen är centrerade, åtminstone enligt min begränsade mätningsutrustning och test på rullarna. Så det verkar att jag får leva med det här, för att rikta ramen eller köpa ny gaffel tror jag är
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 18:25Sitter du centrerat på cykeln?
Sitter du centrerat på cykeln?