Quote from Guest on 15 September 2010, 23:34HolavedenUltra går på den anrika holavedsleden mellan Gränna och Tranås. Leden bjuder på många höjdmeter och vackra vyer. En perfekt möjlighet att få avsluta löpar säsongen på ett stortartat sätt.
distansen är ca.54 km eller light dis. 21km
Alla är välk
HolavedenUltra går på den anrika holavedsleden mellan Gränna och Tranås. Leden bjuder på många höjdmeter och vackra vyer. En perfekt möjlighet att få avsluta löpar säsongen på ett stortartat sätt.
distansen är ca.54 km eller light dis. 21km
Alla är välk
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 23:44Otroligt lockande även om det bara är en vecka före SUM.
Finns det någon smart transportlösning mellan Gränna och Tranås (eller tvärtom) om man lämnar bilen på det ena stället?
Hur pass lättnavigerad är Holavedsleden?
Vad är det för snack om att avslu
Otroligt lockande även om det bara är en vecka före SUM.
Finns det någon smart transportlösning mellan Gränna och Tranås (eller tvärtom) om man lämnar bilen på det ena stället?
Hur pass lättnavigerad är Holavedsleden?
Vad är det för snack om att avslu
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 23:46dubbelpost
dubbelpost
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 06:46Hinner ej i år pga eget arrangemang - Frösö 6-timmars - men är klart intresserad av nästa års ev. upplaga.
Hinner ej i år pga eget arrangemang - Frösö 6-timmars - men är klart intresserad av nästa års ev. upplaga.
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 23:12Korrigering av Jonas post:
Holaveden Ultra går lördagen 2 oktober.Samling är i Örsbäcken, Tranås. Gemensam avtransport sker sedan till starten i Gränna.
Bansträckningen är markerad som led (oranga markeringar).För info kontakta i första hand Roine G
Korrigering av Jonas post:
Holaveden Ultra går lördagen 2 oktober.
Samling är i Örsbäcken, Tranås. Gemensam avtransport sker sedan till starten i Gränna.
Bansträckningen är markerad som led (oranga markeringar).
För info kontakta i första hand Roine G
Quote from Funbeat user on 17 September 2010, 07:07Jag bodde i Tranås 1969-70.
Jobbade på Cirrus.Då fanns dock ej ultralopp i min skalle, så det är inget att sörja.
Ha det mysigt.
Jag bodde i Tranås 1969-70.
Jobbade på Cirrus.
Då fanns dock ej ultralopp i min skalle, så det är inget att sörja.
Ha det mysigt.
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 22:09Sprang lite mer än tre mil av banan idag med start i gränna. Jag kan ju berätta att det är skapligt blött i spåret och att banan stundtals bjuder på mycket utmanande teräng.
Sprang lite mer än tre mil av banan idag med start i gränna. Jag kan ju berätta att det är skapligt blött i spåret och att banan stundtals bjuder på mycket utmanande teräng.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 07:36Tack för den rapporten, Magnus! Du får gärna utveckla "utmanande" lite mera. Rötteroch stenar? Väldigt kuperat? Svårt att hitta? Hursomhelst så gillar jag utmaningar och detta ska bli superskoj!
🙂
Tack för den rapporten, Magnus! Du får gärna utveckla "utmanande" lite mera. Rötteroch stenar? Väldigt kuperat? Svårt att hitta? Hursomhelst så gillar jag utmaningar och detta ska bli superskoj!
🙂
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 11:24Med utmanande menar jag väldigt mycket rötter och stenar, små stigar, halt och lerigt samt ganska så kuperat. Vissa partier går dock på grusvägar där det går att hålla bra fart.
Att hitta var absolut inga problem!
En hage som vi ska springa igenom går
Med utmanande menar jag väldigt mycket rötter och stenar, små stigar, halt och lerigt samt ganska så kuperat. Vissa partier går dock på grusvägar där det går att hålla bra fart.
Att hitta var absolut inga problem!
En hage som vi ska springa igenom går
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 12:48Vi kommer i tävlingsledningen under måndagen ta fram ett PM till alla anmälda med allt vad som gäller inför denna helt NYA tävling!
Det går även bra för övriga intresserade att höra av sig, då alla bitar i organisationen och upplägget nu är klart inför h
Vi kommer i tävlingsledningen under måndagen ta fram ett PM till alla anmälda med allt vad som gäller inför denna helt NYA tävling!
Det går även bra för övriga intresserade att höra av sig, då alla bitar i organisationen och upplägget nu är klart inför h