Quote from Guest on 15 September 2010, 00:01Blogginläggen blir lätt lite stela och tråkiga. En önskvärd funktion vore att kunna använda enklare html-kod såsom fet stil på text, punktsymboler m.m.
Är det en funktion som skulle vara möjlig att implementera?
Blogginläggen blir lätt lite stela och tråkiga. En önskvärd funktion vore att kunna använda enklare html-kod såsom fet stil på text, punktsymboler m.m.
Är det en funktion som skulle vara möjlig att implementera?
Quote from Galderma Fritidsförening on 15 September 2010, 00:11Det vore trevligt!
Det vore trevligt!
Quote from Panama B on 15 September 2010, 00:20Tips: Testa att jobba med versmått för att lätta upp bloggen. Layout gör ingen lycklig
Dagens tips hexameter http://sv.wikipedia.org/wiki/Hexameter
Tips: Testa att jobba med versmått för att lätta upp bloggen. Layout gör ingen lycklig
Dagens tips hexameter http://sv.wikipedia.org/wiki/Hexameter
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 14:24HERCVLES arla stodh op een mårgon, i forsta sin wngdom
fuller af ångst och twijk, huru han sitt lefuerne böria
Skulle, der af han frögdh kunne winna med tijden och ärha
I thet han så går i tankar och högsta bekymberByt ut Hercules mot ditt användarnamn
HERCVLES arla stodh op een mårgon, i forsta sin wngdom
fuller af ångst och twijk, huru han sitt lefuerne böria
Skulle, der af han frögdh kunne winna med tijden och ärha
I thet han så går i tankar och högsta bekymber
Byt ut Hercules mot ditt användarnamn
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 14:29Den där raden om Herakles måste vara svensk diktnings mest citerade, den dyker alltid upp som exempel på hexameter!
Skriv, säg, "hexameter" och den klickar omedelbart upp i mitt medvetande.
Den där raden om Herakles måste vara svensk diktnings mest citerade, den dyker alltid upp som exempel på hexameter!
Skriv, säg, "hexameter" och den klickar omedelbart upp i mitt medvetande.
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 15:01Fast Ovidius var väl inte lika lätt?
Fast Ovidius var väl inte lika lätt?
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 15:02Nej, latin har jag inte sysslat med så mkt 🙂
Nej, latin har jag inte sysslat med så mkt 🙂
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 15:04Fast hur var det?
Bibeln
Shakespeare
Ovidius ("Metamorfoser")
Fast hur var det?
Bibeln
Shakespeare
Ovidius ("Metamorfoser")
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 15:08Fast här var det ju faktiskt Epistulae ex Ponto...
Även om man tar kända författare så kan man väl hitta mindre kända verk, om man nu vill visa hur djup och svårtillgänglig man är. Eller i alla fall beläst.
Fast här var det ju faktiskt Epistulae ex Ponto...
Även om man tar kända författare så kan man väl hitta mindre kända verk, om man nu vill visa hur djup och svårtillgänglig man är. Eller i alla fall beläst.
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 15:16Håller med Patriq om att det skulle vara trevligt.
Håller med Patriq om att det skulle vara trevligt.