Quote from Guest on 4 May 2008, 19:38Någon som handlat där? Jag tänkte köpa en hårdskalväska därifrån. Kostar 30% mindre än på tex Cykel City av någon anledning.
Någon som handlat där? Jag tänkte köpa en hårdskalväska därifrån. Kostar 30% mindre än på tex Cykel City av någon anledning.
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 19:48Jag kör med SAS mjuka väska.
Jag kör med SAS mjuka väska.
Quote from Lotta W on 4 May 2008, 19:57Cykellådor är inte lika dyra i Tyskland, helt enkelt. Jag har en sådan här:
http://www.bike-discount.de/shop/k352/a3080/transportkoffer-inkl-2-laufradtaschen.html
Funkar utmärkt för mina behov.
Cykellådor är inte lika dyra i Tyskland, helt enkelt. Jag har en sådan här:
http://www.bike-discount.de/shop/k352/a3080/transportkoffer-inkl-2-laufradtaschen.html
Funkar utmärkt för mina behov.
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 20:0013.9 kilo väska o cykel blir dyr övervikt om man inte har resten av packningen på kroppen.
13.9 kilo väska o cykel blir dyr övervikt om man inte har resten av packningen på kroppen.
Quote from Lotta W on 4 May 2008, 20:04De brukar aldrig väga på Landvetter 🙂
De brukar aldrig väga på Landvetter 🙂
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 20:34När det gäller övervikt på flygplatsen har jag fått beskedet att vikten på cykelväska och cykel INTE räknas till de (oftast) 20 kg man får ta med sig. Eftersom man betalar runt 300:- för att ta med cykel bör vikten på den inte spela någon roll.
När det gäller övervikt på flygplatsen har jag fått beskedet att vikten på cykelväska och cykel INTE räknas till de (oftast) 20 kg man får ta med sig. Eftersom man betalar runt 300:- för att ta med cykel bör vikten på den inte spela någon roll.
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 20:39Jaså?
När ett större sällskap på femtio pigga reste till Mallis så fick de ta med tjugo kilo inklusive cykel, annars övervikt. Det hade arrangören lyckats med.
Det är av största vikt att kontrollera o ha det skriftligt om vad som gäller på just den fligh
Jaså?
När ett större sällskap på femtio pigga reste till Mallis så fick de ta med tjugo kilo inklusive cykel, annars övervikt. Det hade arrangören lyckats med.
Det är av största vikt att kontrollera o ha det skriftligt om vad som gäller på just den fligh
Quote from Lotta W on 4 May 2008, 20:47Ja, det finns inga enhetliga regler vad gäller cykelväskor, känns det som.
Ja, det finns inga enhetliga regler vad gäller cykelväskor, känns det som.
Quote from Funbeat user on 4 May 2008, 21:02Jag har kollat detta, men ska försöka få det skriftligt också. Men jag tycker det är märkligt att man ska betala för övervikt när man redan betalt ca 300 för cykeln en gång.
Och sedan känns det väldigt svårt, för att inte säga omöjligt, att komma under 2
Jag har kollat detta, men ska försöka få det skriftligt också. Men jag tycker det är märkligt att man ska betala för övervikt när man redan betalt ca 300 för cykeln en gång.
Och sedan känns det väldigt svårt, för att inte säga omöjligt, att komma under 2
Quote from ellen olsson on 14 May 2008, 00:52Man betalar antingen en särkild avgift för cykeln eller också ska cykeln räknas in i den ordinarie bagagevikten. Jag har olika cykelväskor, bl.a. av den anledningen.
SAS och Ryanair är exempel på två bolag som har en separat avgift för cykel. Det har äve
Man betalar antingen en särkild avgift för cykeln eller också ska cykeln räknas in i den ordinarie bagagevikten. Jag har olika cykelväskor, bl.a. av den anledningen.
SAS och Ryanair är exempel på två bolag som har en separat avgift för cykel. Det har äve