Quote from Guest on 8 July 2012, 14:28Gillar simning och skulle gärna göra det oftare! MEN: Jag får så knasig hy i ansiktet av simning i bassäng. Har en rätt så känslig kombinerad hudtyp. Jag får små utslag och/eller blir rödflammig av en timma i vattnet.
Har prövat att smörja in mig lite i
Gillar simning och skulle gärna göra det oftare! MEN: Jag får så knasig hy i ansiktet av simning i bassäng. Har en rätt så känslig kombinerad hudtyp. Jag får små utslag och/eller blir rödflammig av en timma i vattnet.
Har prövat att smörja in mig lite i
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 14:38Har du testat olika bassänger? Det kan vara olika ämnen de använder till reningen. Känner folk som får utslag i vissa bassänger men kan simma hur länge som helst i andra. Fråga på simhallen vad de renar med och hör om de vet någon annan bassäng i närheten
Har du testat olika bassänger? Det kan vara olika ämnen de använder till reningen. Känner folk som får utslag i vissa bassänger men kan simma hur länge som helst i andra. Fråga på simhallen vad de renar med och hör om de vet någon annan bassäng i närheten
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 15:31Jag hade samma problem när jag började simma i höstas... små röda utslag... såg eksem liknande ut, eller som röda hund hehe... För mig hjälpte det att efter varje pool träning... tvätta ansiktet med tvål/schampoo i duschen... och vips så försvann alla röd
Jag hade samma problem när jag började simma i höstas... små röda utslag... såg eksem liknande ut, eller som röda hund hehe... För mig hjälpte det att efter varje pool träning... tvätta ansiktet med tvål/schampoo i duschen... och vips så försvann alla röd
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 15:55Låter som allergi mot klor.
Låter som allergi mot klor.
Quote from Daniel Jernebring on 8 July 2012, 17:52Om det vore klorallergi - kan det verkligen bara ta sig uttryck i ansiktet? Resten av kroppen verkar tämligen oberörd av plaskandet i poolen.
Hmm... får ta och testa Eriksdalsbadet ngn dag då. Kanske har en annan reningsprocedur....
Om det vore klorallergi - kan det verkligen bara ta sig uttryck i ansiktet? Resten av kroppen verkar tämligen oberörd av plaskandet i poolen.
Hmm... får ta och testa Eriksdalsbadet ngn dag då. Kanske har en annan reningsprocedur....
Quote from Tomas Stöt on 8 July 2012, 19:01Vart simmar du annars - dvs där du får utslagen?
Vart simmar du annars - dvs där du får utslagen?
Quote from Daniel Jernebring on 8 July 2012, 19:05Sollentunas nyrenoverade simhall. Fräscht och fint. Synd om jag inte passar ihop med deras poolrengöringssystem....
Sollentunas nyrenoverade simhall. Fräscht och fint. Synd om jag inte passar ihop med deras poolrengöringssystem....
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 19:31För mig satt utslagen endast i ansiktet med. Räckte med att tvätta ansiktet väl med tvål och vatten efteråt så uppstår inte utslagen. Har inte behövt byta bad 🙂
För mig satt utslagen endast i ansiktet med. Räckte med att tvätta ansiktet väl med tvål och vatten efteråt så uppstår inte utslagen. Har inte behövt byta bad 🙂
Quote from Funbeat user on 8 July 2012, 23:43En del bassänger kör ju med saltrening istf klor. Kanske du klarar dig bättre där?
En del bassänger kör ju med saltrening istf klor. Kanske du klarar dig bättre där?
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 15:09Testa med kallpressad olivolja, applicera tunt tunt varannan/var tredje kväll. Oftare vid behov.
Skippa alla parfymerade salvor och krämer, iofs även de som är oparfymerade.. Det är mitt tips.
Testa med kallpressad olivolja, applicera tunt tunt varannan/var tredje kväll. Oftare vid behov.
Skippa alla parfymerade salvor och krämer, iofs även de som är oparfymerade.. Det är mitt tips.