Quote from Guest on 25 April 2009, 19:43Jag har använt sökfunktionen men inte hittat något svar, så jag ställer frågan här.
När jag importerar data från min Garmin 405 så blir skalan för hastighet 0-100000 km/h vilket resulterar i att hastighetskurvan inte blir någon kurva utan bara ett rakt s
Jag har använt sökfunktionen men inte hittat något svar, så jag ställer frågan här.
När jag importerar data från min Garmin 405 så blir skalan för hastighet 0-100000 km/h vilket resulterar i att hastighetskurvan inte blir någon kurva utan bara ett rakt s
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 19:53Blir så för mig också. har inte heller kommit på något sätt att ändra det.
Blir så för mig också. har inte heller kommit på något sätt att ändra det.
Quote from William Axelsson on 25 April 2009, 21:56"Förstorade" Johans första minut och där ser man att klockan efter 29 sek registrerat en hastighet på 78778286402 km/tim för att sekunden senare registrera en negativ hastighet på 78778286211. Nästa registrering kommer först efter yterligare 3 sek och är
"Förstorade" Johans första minut och där ser man att klockan efter 29 sek registrerat en hastighet på 78778286402 km/tim för att sekunden senare registrera en negativ hastighet på 78778286211. Nästa registrering kommer först efter yterligare 3 sek och är
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 00:05Det här var första turen med fart/kadenssensorn. Den kalibrerar hjuldiametern automatiskt. Kan det vara så att det momentant blivit så extrema värden just under kalibreringen, och att skalan anpassar sig efter max/minvärdena? Det kanske blir normalt nästa
Det här var första turen med fart/kadenssensorn. Den kalibrerar hjuldiametern automatiskt. Kan det vara så att det momentant blivit så extrema värden just under kalibreringen, och att skalan anpassar sig efter max/minvärdena? Det kanske blir normalt nästa
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 00:17Olle är medveten om problemet, det är dålig/obefintlig "sanity check" på GPS-data som importeras.
Olle är medveten om problemet, det är dålig/obefintlig "sanity check" på GPS-data som importeras.
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 18:09Jag har haft liknande med min Garmin Edge 705 en gång, inte lika extrema hastigheter dock, men då fick jag för mig att jag startade passet innan den hittat tillräckligt många sateliter...precis som nämndes i tidigare inlägg.
Fast det hade ju varit bra me
Jag har haft liknande med min Garmin Edge 705 en gång, inte lika extrema hastigheter dock, men då fick jag för mig att jag startade passet innan den hittat tillräckligt många sateliter...precis som nämndes i tidigare inlägg.
Fast det hade ju varit bra me
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 19:14Jag har haft en garmin 705 nu i drygt ett år. I början var programvaran buggig och maskinen hängde sig ofta under träningsrundor, dessutom uppstod det här fenomenet som kallas "fartspikar" d.v.s att jag plötsligt var uppe i mach 1 eller 2...
Fixen kom med
Jag har haft en garmin 705 nu i drygt ett år. I början var programvaran buggig och maskinen hängde sig ofta under träningsrundor, dessutom uppstod det här fenomenet som kallas "fartspikar" d.v.s att jag plötsligt var uppe i mach 1 eller 2...
Fixen kom med
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 22:03Bra tips Daniel! Ska prova det.
Var det någon speciell websida du gick in på, eller bara via garmin.se
Bra tips Daniel! Ska prova det.
Var det någon speciell websida du gick in på, eller bara via garmin.se
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 10:43Jag gick in på den amerikanska hemsidan:
http://www.garmin.comDär valde jag fliken support och klickade på "updates & downloads".
Välj "unit software" mitt på sidan och följ instruktionerna....
Jag gick in på den amerikanska hemsidan:
http://www.garmin.com
Där valde jag fliken support och klickade på "updates & downloads".
Välj "unit software" mitt på sidan och följ instruktionerna....