Quote from Guest on 8 May 2009, 12:02En kanske korkad fråga... men jag testar...
På däcken str det maxtryck 7.5. Jag vill ha maxtryck (blir väl minst rullmotstånd så?) och pumpar således däcket till 7.5 bar. Men, varje j-vla gång jag skall ta bort munstycket så liksom "pyser" det till... o
En kanske korkad fråga... men jag testar...
På däcken str det maxtryck 7.5. Jag vill ha maxtryck (blir väl minst rullmotstånd så?) och pumpar således däcket till 7.5 bar. Men, varje j-vla gång jag skall ta bort munstycket så liksom "pyser" det till... o
Quote from anders fahlström on 8 May 2009, 12:12Vet inte vad du har för pump men om du har sådan fotpump med slang så är nog mycket av pyset från pumpens slang.
Vet inte vad du har för pump men om du har sådan fotpump med slang så är nog mycket av pyset från pumpens slang.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 12:40Ventilen öppnar ju bara när trycket i pumpen är högre än i slangen. När du slutar pumpa så sjunker trycket något i pumpen och ventilen stängs. Tar du då bort pumpen så pyser luften i pumpen ut, trycket är mycket högre än lufttrycket men alltså lägre än dä
Ventilen öppnar ju bara när trycket i pumpen är högre än i slangen. När du slutar pumpa så sjunker trycket något i pumpen och ventilen stängs. Tar du då bort pumpen så pyser luften i pumpen ut, trycket är mycket högre än lufttrycket men alltså lägre än dä
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 16:26Däcktryck är intressant. Ju högre tryck desto mindre dämpning. Däcken utgör 80% av dämpningen på en racer... har man fin asfalt så kan man ha maxtryck men det finns de som offrar den marginella minskningen i motstånd genom att minska ett kilo i ringtryck.
Däcktryck är intressant. Ju högre tryck desto mindre dämpning. Däcken utgör 80% av dämpningen på en racer... har man fin asfalt så kan man ha maxtryck men det finns de som offrar den marginella minskningen i motstånd genom att minska ett kilo i ringtryck.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 16:55Väger man 90 pannor känner man skillnad... (iaf jag.:-))
Väger man 90 pannor känner man skillnad... (iaf jag.:-))
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 16:56Jag får pumpa fler gånger för att få 8 bar.
Jag får pumpa fler gånger för att få 8 bar.
Quote from Camilla Höög on 8 May 2009, 17:57Pumpa och ta bort pumpen som vanligt. Mät sedan trycket. Då ser du hur mycket som pyser ut och kan sedan anpassa hur mycket du pumpar i innan du tar bort pumpen.
Pumpa och ta bort pumpen som vanligt. Mät sedan trycket. Då ser du hur mycket som pyser ut och kan sedan anpassa hur mycket du pumpar i innan du tar bort pumpen.
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 21:26jag har en fotpump.
låter väldigt logiskt att luften kommer från pumpslangen. att jag inte tänkte på det.
skall dock köra en session med pumpen när jag har mer tid (o inte är på väg ut o cykla...) o se hur mycket som smiter ut (om nu något gör det).
k
jag har en fotpump.
låter väldigt logiskt att luften kommer från pumpslangen. att jag inte tänkte på det.
skall dock köra en session med pumpen när jag har mer tid (o inte är på väg ut o cykla...) o se hur mycket som smiter ut (om nu något gör det).
k