Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur behåller jag min nya hoj?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har precis köpt en ny cykel (https://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/cyklar-3/-cross/rocky-mountain-solo-cxd.html) som jag gärna vill behålla.

Den kommer att tjänstgöra både som pendlar- och träningshoj. Så vad ska jag då köra för l

Köper en fyllecykel för trehundra och har i stan o skogen.

Tack, men nä tack. 😉

Vill varken cykla de 10 kilometerna till stan eller de 13 till skogen på nåt ruckel.

själv har jag en fyllehäst som består av en aluram med skeva hjul å slicksdäck! duger väl för lite längre fyllerundor

Om du nu har en fin cykel att träna på, varför ska du då prompt envisas med att använda den till korta transportuppdrag på runt milen som inte ger minsta träningseffekt, annat än som bra uppvärmning inför löpningen. Det är väl klart som korvspad att du be

Jag håller med Per.
Skaffa en begagnad basic MTB (som faktiskt kan få ha stänkskärm!) för transporter och som klarar lite omildare behandling, trottoarkanter etc. Sätt ett hyfsat blocklås på den och komplettera med ett lätt och billigt wirelås så den bli

Låsta cykelförråd i kontorshus är inte speciellt säkra, även fast det är kort/nyckel in i själva garaget och kodlås till själva cykelförrådet. Jag fick en cykel snodd i ett sådant förra våren. De hade t.o.m. kört sönder låsöglorna i golvet med vinkelslip

Jag köper alla era argument. Kanske får jag behålla min nuvarande pendlarhybrid för fyllerundor (säkert (#)) och annat. Men...

Jag VILL köra duathlonliknande träning där jag varvar cykling och löpning. Det kan jag ju inte vara ensam om i världen. Eller e

i de fallen cyklar jag en runda m start o mål hemma o sen samma sak m löpningen
Men jag inser ju att alla inte bor i villa på landet...

För den hugade så har klubben duathlonträning varje måndagkväll under sommaren. Sådana träningar måste rimligen fler klubbar runt om i landet köra.

12