Quote from Guest on 8 June 2007, 11:39Hej alla cykelfantaster!
Ska köra tjejvättern i morgon och har träningsvärk i benen efter ett cykelpass i går... Inte så bra jag vet men undrar om någon har något bra och effektivt tips på hur man "väcker benen" igen? Känns nämligen som att de sover... G
Hej alla cykelfantaster!
Ska köra tjejvättern i morgon och har träningsvärk i benen efter ett cykelpass i går... Inte så bra jag vet men undrar om någon har något bra och effektivt tips på hur man "väcker benen" igen? Känns nämligen som att de sover... G
Quote from Funbeat user on 8 June 2007, 11:49Kör inte 100% den första halvtimmen utan se till att du värmer upp genom att köra lite lugnare, så kommer träningsvärken försvinna när du blivit varm.
Kör inte 100% den första halvtimmen utan se till att du värmer upp genom att köra lite lugnare, så kommer träningsvärken försvinna när du blivit varm.
Quote from Jonas Bäckstrand on 8 June 2007, 11:50Njae det är ju inte helt lätt att bara bli av med men jag hade satsat på en promenad ikväll för att öka blodgenomströmningen lite i musklerna. Och en god natts sömn! Lycka till i morgon!
http://blogg.piggelina.se
Njae det är ju inte helt lätt att bara bli av med men jag hade satsat på en promenad ikväll för att öka blodgenomströmningen lite i musklerna. Och en god natts sömn! Lycka till i morgon!
Quote from Funbeat user on 8 June 2007, 14:23Tack för tipsen! Ska köra lite ikväll då och hoppas på att benen vaknar till liv igen 🙂
Tack för tipsen! Ska köra lite ikväll då och hoppas på att benen vaknar till liv igen 🙂
Quote from Lena O on 8 June 2007, 15:29Vad gjorde du för att få träningsvärk i benen från ett cykelpass?`
Det har aldrig hänt mig .... gör jag något fel??(#)Har varit helt tom i benen, och fått kramp efter, men aldrig träningsvärk.
Vad gjorde du för att få träningsvärk i benen från ett cykelpass?`
Det har aldrig hänt mig .... gör jag något fel??(#)
Har varit helt tom i benen, och fått kramp efter, men aldrig träningsvärk.
Quote from Hanna Boquist on 8 June 2007, 19:12Träningsvärk kan vara svår att styra. Har jobbat en del som fystränare och har lärt mig att vissa personer får jämt träningsvärk. vad de än gör, hur vältränade de än är. Och för vissa andra är det tvärt om.
Ny svensk forskning har dessutom visat att trän
Träningsvärk kan vara svår att styra. Har jobbat en del som fystränare och har lärt mig att vissa personer får jämt träningsvärk. vad de än gör, hur vältränade de än är. Och för vissa andra är det tvärt om.
Ny svensk forskning har dessutom visat att trän
Quote from Funbeat user on 8 June 2007, 19:21Man kan knapra i sig Voltaren, köra på smärtstillande sprutor och smörja med Zon, så springer man igen med käcka hoppsansteg.
Det kanske inte hjälper somatiskt, men man känner inte när man går sönder!
Man kan knapra i sig Voltaren, köra på smärtstillande sprutor och smörja med Zon, så springer man igen med käcka hoppsansteg.
Det kanske inte hjälper somatiskt, men man känner inte när man går sönder!
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 21:48Hi hi, ja jo det... hrm...kan ju ha varit det där corepuls passet som jag gick på för första gången i mitt liv tre dagar innan tjejvättern som orsakade träningsvärken. Smart, jag vet 🙂 Skulle gå på yoga men hade kollat fel i schemat och vägrade gå hem ig
Hi hi, ja jo det... hrm...kan ju ha varit det där corepuls passet som jag gick på för första gången i mitt liv tre dagar innan tjejvättern som orsakade träningsvärken. Smart, jag vet 🙂 Skulle gå på yoga men hade kollat fel i schemat och vägrade gå hem ig
Quote from Funbeat user on 11 June 2007, 21:53Läste igår om en tjej som smorde in benen med antiinflamatorisk salva efter varje pass.
Efter lång tid och mycket salva dog tjejen.
Nu funderar man på om det finns ett samband mellan detta bruk av smörj o mortis rigis.
Läste igår om en tjej som smorde in benen med antiinflamatorisk salva efter varje pass.
Efter lång tid och mycket salva dog tjejen.
Nu funderar man på om det finns ett samband mellan detta bruk av smörj o mortis rigis.
Quote from Lena O on 11 June 2007, 22:16Hur lång tid prata vi om ... 75 år?
Hur lång tid prata vi om ... 75 år?