Quote from Guest on 15 July 2009, 08:36Har tidigare hört o nu nånstans läst att man ska ladda med fett inför längre lopp.
Kolhydratladda har jag koll på men inte hur man fett-laddar.
Hur långt innan börjar man?
Vad för sort fett äter man, smör eller?
Hur mycket, kan man väga sig innan laddni
Har tidigare hört o nu nånstans läst att man ska ladda med fett inför längre lopp.
Kolhydratladda har jag koll på men inte hur man fett-laddar.
Hur långt innan börjar man?
Vad för sort fett äter man, smör eller?
Hur mycket, kan man väga sig innan laddni
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 08:46Det har jag aldrig hört talas om. Kan tänka mig att man äter mer fett innan helt enkelt. Sen hur man får i sig mer fett borde väl inte spela någon roll. Hade du tänkt att testa?
Det har jag aldrig hört talas om. Kan tänka mig att man äter mer fett innan helt enkelt. Sen hur man får i sig mer fett borde väl inte spela någon roll. Hade du tänkt att testa?
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 09:49Jag hörde detta på radio i samband med att någon radiopratare skulle springa SM förra våren.
Det var då någon GI-guru (som jag nu tappat namnet på) som sa att man veckan före loppet skulle dricka totalt 3 dl olivolja utöver sitt normala fettintag, men int
Jag hörde detta på radio i samband med att någon radiopratare skulle springa SM förra våren.
Det var då någon GI-guru (som jag nu tappat namnet på) som sa att man veckan före loppet skulle dricka totalt 3 dl olivolja utöver sitt normala fettintag, men int
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 09:55Då känns det bättre att träna en del pass med lågt kolhydratintag under träningssäsongen istället för att mixtra med kosten veckan innan en tävling.
Då känns det bättre att träna en del pass med lågt kolhydratintag under träningssäsongen istället för att mixtra med kosten veckan innan en tävling.
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 10:23Jag har för mig att det stod nått i en artikel i Runners World om det där också. Något forskarlag som försökte ta reda på vad som styr och hur man styr kolhydrat och fettförbränningen med syftet att få kroppen att bränna fett i början och mitten av ett lå
Jag har för mig att det stod nått i en artikel i Runners World om det där också. Något forskarlag som försökte ta reda på vad som styr och hur man styr kolhydrat och fettförbränningen med syftet att få kroppen att bränna fett i början och mitten av ett lå
Quote from Kicki K on 15 July 2009, 10:38nja, vet inte om jag ska prova. Med mina funderinga så vet jag inte hur jag ska kunna prova. Om flera hade erfarenheten av det så skulle det kanske vara ide att ta efter.
Det är i samband med Ultra-löpning och även inför årets Sthlm maran som jag har hör
nja, vet inte om jag ska prova. Med mina funderinga så vet jag inte hur jag ska kunna prova. Om flera hade erfarenheten av det så skulle det kanske vara ide att ta efter.
Det är i samband med Ultra-löpning och även inför årets Sthlm maran som jag har hör
Quote from ellen olsson on 15 July 2009, 11:09Är du väldigt mager? Annars har ju kroppen normalt sett fettreserver som räcker ett tag...
Är du väldigt mager? Annars har ju kroppen normalt sett fettreserver som räcker ett tag...
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 12:51Hur är det nu cyklister gör?
Hur är det nu cyklister gör?
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 12:56cyklisterna gör det på sadeln?
cyklisterna gör det på sadeln?
Quote from Funbeat user on 15 July 2009, 13:09Ofta och länge....
Ofta och länge....