Quote from Guest on 27 April 2013, 20:48Hej! Har börjat simma vuxencrawl och funderar lite på det där med mastersimning.
När/ var/ hur???
Är kvinna, 45 år och bor i Eslöv.
Någon som har några tips eller vet mer om detta?
Hej! Har börjat simma vuxencrawl och funderar lite på det där med mastersimning.
När/ var/ hur???
Är kvinna, 45 år och bor i Eslöv.
Någon som har några tips eller vet mer om detta?
Quote from Funbeat user on 27 April 2013, 20:58Kontakta en simklubb som passar dig, se länk, och framför ditt önskemål. I länken kan du med orientering i rubriker också läsa mer om mastersimning.
Lycka till.
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaSimforbundet/Varagrenar/Masters/ForeningarochLankar/
Kontakta en simklubb som passar dig, se länk, och framför ditt önskemål. I länken kan du med orientering i rubriker också läsa mer om mastersimning.
Lycka till.
http://iof3.idrottonline.se/SvenskaSimforbundet/Varagrenar/Masters/ForeningarochLankar/
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 06:46Kanske den klubb du gå på vuxencrawl har en masters sektion?
Sen när du känner att du vill tävla, låtar inte namn på tävling skräma dig. Inom masters är de flesta tävling något mästerskap. DM, SM, NM, EM eller VM.
Varje okt är det ett stort tävling i no
Kanske den klubb du gå på vuxencrawl har en masters sektion?
Sen när du känner att du vill tävla, låtar inte namn på tävling skräma dig. Inom masters är de flesta tävling något mästerskap. DM, SM, NM, EM eller VM.
Varje okt är det ett stort tävling i no
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 16:08Hej!
Tack för tipsen. Klubben jag simmar i nu har just nu inga tränare till vuxensimmet till hösten. jJg hoppas det löser sig för helst vill jag ju simma på hemmaplan.Har anmält mig till Malmösimmet i augusti. Börjar med 1000 meter eftersom jag aldrig s
Hej!
Tack för tipsen. Klubben jag simmar i nu har just nu inga tränare till vuxensimmet till hösten. jJg hoppas det löser sig för helst vill jag ju simma på hemmaplan.
Har anmält mig till Malmösimmet i augusti. Börjar med 1000 meter eftersom jag aldrig s
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 16:29ja, sk posieden är en trevlig klubb.
ja, sk posieden är en trevlig klubb.
Quote from Funbeat user on 28 April 2013, 22:28Det finns även lite info om Masterssimning på www.simma.nu Kolla under fliken "länkar"
//LS
Det finns även lite info om Masterssimning på http://www.simma.nu Kolla under fliken "länkar"
//LS
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 21:57Hej!
Har varit utan Internet så jag har inte varit inne och kollat än men tack för tipset! ^_^
Hej!
Har varit utan Internet så jag har inte varit inne och kollat än men tack för tipset! ^_^
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 20:33Vuxencrawlet slut. Dags att börja träna inför Malmösimmet!
Har köpt paddlar och dolme för att kunna variera träningen. Kommer främst att fokusera på att träna upp uthålligheten. Tänker att 1000 m öppet vatten inte är samma sak som 1000 meter i bassäng så
Vuxencrawlet slut. Dags att börja träna inför Malmösimmet!
Har köpt paddlar och dolme för att kunna variera träningen. Kommer främst att fokusera på att träna upp uthålligheten. Tänker att 1000 m öppet vatten inte är samma sak som 1000 meter i bassäng så
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 21:48OW simning handla mest om att vänjer kroppen till OW simning. Särskild om du simma med våtdräkt
OW simning handla mest om att vänjer kroppen till OW simning. Särskild om du simma med våtdräkt
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 15:31Tänkte vänta lite med våtdräkt. 1000 m borde man väl klara utan problem. Får se hur jag tycker det är efteråt.
Ibland får jag sendrag/kramp (eller vad man ska kalla det- ont gör det iallafall!) i foten när jag simmat ett tag. Vet inte riktigt vad det be
Tänkte vänta lite med våtdräkt. 1000 m borde man väl klara utan problem. Får se hur jag tycker det är efteråt.
Ibland får jag sendrag/kramp (eller vad man ska kalla det- ont gör det iallafall!) i foten när jag simmat ett tag. Vet inte riktigt vad det be