Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur blir man modig?
You need to log in to create posts and topics.

Ja, det undrar jag ju nu, hur gör man egentligen för att bli så modig att man vågar cykla i klunga? Alltså stor klunga, så man har cyklister bakom, framför och på sidan... 😀

Mitt stora problem är att jag är så rädd för nerförsbackar med snäva kurvor i,

Mod kommer genom att göra fel.
det är inte så många som ramlar som man tror. Och i vårt stora land har vi så fin sjukvård så det är bara att ramla på;)

Hej Annika
Finns det nån cykelklubb i närheten? Isåfall tycker jag att du skall ta kontakt med dom och se om dom har nån slags introrundor.
Jag är med i Hisingens CK här i Göteborg och där brukar vi köra introrundor nån gång i månaden där vi lugnt och sti

>Annika
En ny cykelklubb är på gång i Njurunda
http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/members/blog_read.asp?UserID=2609&BlogItem=3605
Läge att höra sig för?

Edit: Kom på att det kanske är du som redan svarat...
Edit2: Nu såg jag ditt blogginlägg oxå...

Annika: På Vättern är det de andra deltagarna som är livsfarliga!

Man kan uppleva mycket konstigt under den cykelturen.

Det finns en bra nerförsbacke mellan Gränna och Jönköping, i själva verket just när man kommer fram till norra Jönköping. Har varit uppe i 64 i mörkret där, men då var det å andra sidan ingen klungkörning. Öht är det inte så tvära svängar på VR så det ska

Modig blir man när man känner sig trygg. Där är vi så olika beroende på hur man känner sig på cykeln. Och allt det där du tänker kan faktiskt hända. Det är jobbigt att vurpa i en klunga, men ofta händer det i situationer där man inte är samkörda ex på täv