Quote from Guest on 24 August 2011, 10:59Måhända har jag lagt frågan i fel grupp, men låt gå för det.
Hade varit intressant att höra hur ni registrerar träning i kalendern. Om ni kör både kondition och styrka vid samma tillfälle, registrarar ni detta som 2 olika pass?
Och vad definierar ni som
Måhända har jag lagt frågan i fel grupp, men låt gå för det.
Hade varit intressant att höra hur ni registrerar träning i kalendern. Om ni kör både kondition och styrka vid samma tillfälle, registrarar ni detta som 2 olika pass?
Och vad definierar ni som
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 11:09Man måste vara ombytt, och bli svettig! 🙂
Jag hade lagt det som olika träningar ja, räknar inte antalet pass i min statistik så det spelar mindre roll. Brukar dela upp löpningen också tex intervallpass och uppvärmning.
Man måste vara ombytt, och bli svettig! 🙂
Jag hade lagt det som olika träningar ja, räknar inte antalet pass i min statistik så det spelar mindre roll. Brukar dela upp löpningen också tex intervallpass och uppvärmning.
Quote from Rasmus Olsson on 24 August 2011, 11:10Träning för mig är när jag belastar en eller flera muskler, inklusive hjärtat. Normalt är en vanlig promenad ingen belastning därmed inte någon träning.
Träning är när jag tänjer på gränserna och blir snabbare, starkare osv.
För andra kan en vanlig prom
Träning för mig är när jag belastar en eller flera muskler, inklusive hjärtat. Normalt är en vanlig promenad ingen belastning därmed inte någon träning.
Träning är när jag tänjer på gränserna och blir snabbare, starkare osv.
För andra kan en vanlig prom
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 11:11Tränar gör jag när jag satsar på att bli bättre och då ska det vara så jobbigt att det är tungt att andas. All annan aktivitet är "bara" motion men jag registrerar den också för att se att jag är ute och rör på mig åtminstone.
Tränar gör jag när jag satsar på att bli bättre och då ska det vara så jobbigt att det är tungt att andas. All annan aktivitet är "bara" motion men jag registrerar den också för att se att jag är ute och rör på mig åtminstone.
Quote from Camilla Höög on 24 August 2011, 11:15Den ständigt återkommande diskussionen 🙂
Hur jag rapporterar kombinerade pass med kondition och styrka beror på passet. T.ex. om jag kör en kort uppvärmning på roddmaskinen inför styrketräningen så blir hela passet styrketräning med en kommentar om 10
Den ständigt återkommande diskussionen 🙂
Hur jag rapporterar kombinerade pass med kondition och styrka beror på passet. T.ex. om jag kör en kort uppvärmning på roddmaskinen inför styrketräningen så blir hela passet styrketräning med en kommentar om 10
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 11:20Ja just det, när jag var skadad och inte kunde springa reggade jag mina ersatz-promenader som träning. Nu när jag springer igen, så reggar jag inte promenader som träning.
Lite som Bruse, alltså.
Ja just det, när jag var skadad och inte kunde springa reggade jag mina ersatz-promenader som träning. Nu när jag springer igen, så reggar jag inte promenader som träning.
Lite som Bruse, alltså.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 11:34Det är träning för mig när jag har för avsikt att träna. Att jag sedan anstränger mig nästan lika mycket i andra sammanhang får falla därhän.
I realiteten blir det nog ganska nära Magnus definition av att man ska vara ombytt. Svettig blir jag ändå.
Det är träning för mig när jag har för avsikt att träna. Att jag sedan anstränger mig nästan lika mycket i andra sammanhang får falla därhän.
I realiteten blir det nog ganska nära Magnus definition av att man ska vara ombytt. Svettig blir jag ändå.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 11:36"Vad jag räknar som träning beror på syftet med min aktivitet. Om jag sticker ut för att träna så rapporteras det helt enkelt som träning"
Tänker typ så också. Resten går väl under vardagsmotion för min del.
"Vad jag räknar som träning beror på syftet med min aktivitet. Om jag sticker ut för att träna så rapporteras det helt enkelt som träning"
Tänker typ så också. Resten går väl under vardagsmotion för min del.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 11:41Jag resonerar också som så att det är syftet/avsikten som gör huruvida jag reggar det som träning eller inte. I vissa fall kanske promenad eller cykling till jobbet skulle syfta till att vara träning men allt som oftast gör de inte det för mig så därför r
Jag resonerar också som så att det är syftet/avsikten som gör huruvida jag reggar det som träning eller inte. I vissa fall kanske promenad eller cykling till jobbet skulle syfta till att vara träning men allt som oftast gör de inte det för mig så därför r
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 11:45Då skulle jag få regga tiden från jag somnade till jag vaknade t.o.m. 🙂
En promenad med hunden reggar jag nästan aldrig som träning men har jag kört en period med tuffa pass kan jag bestämma mig för att ta en längre lugn promenad som en del av träninge
Då skulle jag få regga tiden från jag somnade till jag vaknade t.o.m. 🙂
En promenad med hunden reggar jag nästan aldrig som träning men har jag kört en period med tuffa pass kan jag bestämma mig för att ta en längre lugn promenad som en del av träninge