Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur får man kvalitet utan jobbpen …
You need to log in to create posts and topics.

12

Detta kanske är besvarat tidigare, isåfall ber jag om ursäkt och hoppas på att någon kan posta en länk till den aktuella tråden:

Fråga:
jag cyklar till jobbet 4-5 dagar i veckan. 16.5 km enkel resa. Hur ska jag köra dessa för att få maximal träningseffek

Jag har cykelkompisar som lyckats bli övertränade genom cykelpendling (fast jag misstänker att de tränade på kvällar/helger också) därför att de körde så snabbt de kunde hela tiden. Att bli passerad var inte att tänka på, och cyklar man in mot Stockholm p

Tack för svar.
Full fart hela vägen varje känns somen dum idé ja, skönt att få det bekräftat 🙂 Jag kan ta en omkörning ibland.

En kombination av ibland köra återhämtningspass och ibland intervaller kanske är grejjen?

Jag har 19km enkel resa och tar det ofta ganska lugnt. Ibland blir det att man pressar på och kör riktigt hårt ett stycke (speciellt när "han i den gula västen" kommer). Andra dagar blir det rent rullande. Så en dag har man bråttom hem och det blir rent t

Bra tråd!
Tyvärr så är jag nog en av de som kör fullt ös och har en intern tävling mot alla andra på väg in till STHLM skönt att höra att man inte är ensam om än ganska puckat! när man hör det så här 🙂 Man märker ju att man i slutet av veckan inte har n

Intern tävling är inget fel, bara man tar det försiktigt när det behövs.
Det är inte alla som minns vad en gul triangel med röd kant och spetsen nedåt betyder tyvärr. 🙁

Om man följer trafikreglerna så blir det lätt en naturlig intervallträning. 😉

Oscar, det var jag som var "han i den gula västen" 😀 Jag har nu flyttat till Malmö, så nån annan får ta över....

Jag hade 20 km till jobbet och brukade för att hålla mig i skinnet på morgonen köra så att aldrig överskred 75% av max. Gaska svårt att dici

I början av min pendlarkarriär,låg jag på som en rem hela tiden,med ständigt trötta ben o förkylningar som följd,fick lära om o skaffade mej en pulsklocka.Har lärt mej var jag kan ligga o fortfarande vara fräsch,det mest fantastiska är att jag nu blivit m

Med den väg du beskriver skulle jag säga att den kvalitetsträning du kan få är eventuellt vo2maxintervaller (finns det något ställe du kan köra 3-4 minuter max?) alternativt korta max-intervaller à 30 sekunder. Du bör kunna köra ganska hårt de flesta daga

12