Quote from Guest on 8 June 2011, 15:30Mina cykelskor sitter ju fast i pedalerna. Och de sitter ju ganska hårt fast. Det ena fästet brukar ge med sig efter ett tags ganska hårt slitande(vridande). Men med det andra fästet blir mina försök att ta mig loss från pedalen panikartade. Skon sitter s
Mina cykelskor sitter ju fast i pedalerna. Och de sitter ju ganska hårt fast. Det ena fästet brukar ge med sig efter ett tags ganska hårt slitande(vridande). Men med det andra fästet blir mina försök att ta mig loss från pedalen panikartade. Skon sitter s
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:40Det finns små justerskruvar på pedalerna. Skruva och känn efter. Det ska hjälpa
Det finns små justerskruvar på pedalerna. Skruva och känn efter. Det ska hjälpa
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 16:05Gäller dock inte riktigt alla pedaler.
Gäller dock inte riktigt alla pedaler.
Quote from Rasmus Olsson on 8 June 2011, 16:08För att kunna svara på frågan, behöver vi veta vad det är för pedaler, modell.
För att kunna svara på frågan, behöver vi veta vad det är för pedaler, modell.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 17:13Det är ett par spd-sl som cykelhandlarn monterat på cykeln när jag köpte den. Så det finns alltså justerskruvar. Hm, då är ju problemet löst. Tack!
Det är ett par spd-sl som cykelhandlarn monterat på cykeln när jag köpte den. Så det finns alltså justerskruvar. Hm, då är ju problemet löst. Tack!
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 17:16Efter att du skruvat dem lite mot "minus" så testa även att smörja upp dem lite, det gör underverk.
Efter att du skruvat dem lite mot "minus" så testa även att smörja upp dem lite, det gör underverk.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 19:22Vad smörjer man med? 556 kanske?
Vad smörjer man med? 556 kanske?
Quote from Rasmus Olsson on 8 June 2011, 19:55Inte 5-56, det löser upp fett!!! På med lite fett som sagt.
Inte 5-56, det löser upp fett!!! På med lite fett som sagt.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 20:22Vad smörjer du kedjan med, använd samma.
När det gäller de små skruvarna på pedalerna, loss ett kvarts till ett halvt varv åt gången. Ramlar skruvarna ur så lär de bli svåra att få tillbaka.
Vad smörjer du kedjan med, använd samma.
När det gäller de små skruvarna på pedalerna, loss ett kvarts till ett halvt varv åt gången. Ramlar skruvarna ur så lär de bli svåra att få tillbaka.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 23:04Justeringen fixad!! Tack alla för alla tips:-)
Men alltså, fett? Åker man till macken och köper fett eller cykelhandlarn? Vad heter det som jag ska ha och hur smörjar man in mekanismen i pedalerna med det?
Justeringen fixad!! Tack alla för alla tips:-)
Men alltså, fett? Åker man till macken och köper fett eller cykelhandlarn? Vad heter det som jag ska ha och hur smörjar man in mekanismen i pedalerna med det?