Quote from Guest on 31 July 2014, 15:58Tycker det tar en J****A tid att få upp tempot.
Köpte cykeln i april och har bara ökat från 25km med 18-19km/h i snitt till
24-25km/h på samma distans.
Nu fyra månader senare klarar jag att köra 10 mil utan att lida svårt dagen efter och det kunde jag in
Tycker det tar en J****A tid att få upp tempot.
Köpte cykeln i april och har bara ökat från 25km med 18-19km/h i snitt till
24-25km/h på samma distans.
Nu fyra månader senare klarar jag att köra 10 mil utan att lida svårt dagen efter och det kunde jag in
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 16:08Håller du 25 solo så kan du lätt åka med en 25-30 grupp. Det gör stor skillnad att dela på vindmotståndet.
Håller du 25 solo så kan du lätt åka med en 25-30 grupp. Det gör stor skillnad att dela på vindmotståndet.
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 16:25Hur långt kommer du om du håller 30-snitt?
Kör lite på snittet istället för sträckan.
Annars så är ju alltid intervaller en klassiker för att öka hastigheten.
Hur långt kommer du om du håller 30-snitt?
Kör lite på snittet istället för sträckan.
Annars så är ju alltid intervaller en klassiker för att öka hastigheten.
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 18:59Prova att hänga på klungan, vad är det värsta som kan hända? 🙂 Man behöver ju inte gå fram och ta så många förningar om det är ett högt tempo för dig, men att "bara" rulla med klarar man klart snabbare när man ligger på rulle på någon annan. Däremot tyc
Prova att hänga på klungan, vad är det värsta som kan hända? 🙂 Man behöver ju inte gå fram och ta så många förningar om det är ett högt tempo för dig, men att "bara" rulla med klarar man klart snabbare när man ligger på rulle på någon annan. Däremot tyc
Quote from Funbeat user on 31 July 2014, 23:34Jag tror du hänger med den långsamma gruppen utan problem faktiskt.
Men för att lyfta frågan, hur blir man snabbare? Ja det enda sättet är att utmana dig själv och flytta gränserna. När du kör själv och går på "rött", börja spurta (ställ dig i pedalerna
Jag tror du hänger med den långsamma gruppen utan problem faktiskt.
Men för att lyfta frågan, hur blir man snabbare? Ja det enda sättet är att utmana dig själv och flytta gränserna. När du kör själv och går på "rött", börja spurta (ställ dig i pedalerna
Quote from Tobias Barkman on 7 August 2014, 10:43Jag tror också du kommer hänga med!
Tittade tillbaka på när jag började köra med klubb, och månaderna fram tills jag provade snittade jag max 24-25km/h när jag tränade själv. Första klubbpasset hängde jag med på ett snitt över 30km/h i 6 mil! Det var jät
Jag tror också du kommer hänga med!
Tittade tillbaka på när jag började köra med klubb, och månaderna fram tills jag provade snittade jag max 24-25km/h när jag tränade själv. Första klubbpasset hängde jag med på ett snitt över 30km/h i 6 mil! Det var jät
Quote from Funbeat user on 8 August 2014, 12:07Jag har kört ganska mycket intervaller under 1 års tid och utvecklats jäkligt mycket.
Jag har företrädesvis kört tabata, 6x6min och 3x20min på testcykel och som bäst den här säsongen har jag kunnat hålla ett rullsnitt på 38km/h under en timme jämfört me
Jag har kört ganska mycket intervaller under 1 års tid och utvecklats jäkligt mycket.
Jag har företrädesvis kört tabata, 6x6min och 3x20min på testcykel och som bäst den här säsongen har jag kunnat hålla ett rullsnitt på 38km/h under en timme jämfört me
Quote from Funbeat user on 11 August 2014, 20:01I början går det fortare fortare. Mot slutet går det långsammare att bli snabbare. Typ så är det. Samma med distans. i början går det fortare att öka sin distans och på slutet år det kanske inte alls att cykla längre. Ja så är det ju också med hastigheten
I början går det fortare fortare. Mot slutet går det långsammare att bli snabbare. Typ så är det. Samma med distans. i början går det fortare att öka sin distans och på slutet år det kanske inte alls att cykla längre. Ja så är det ju också med hastigheten
Quote from Funbeat user on 23 August 2014, 09:13man kan alltid blir snabbare
man kan alltid blir snabbare
Quote from Funbeat user on 23 August 2014, 16:34Öööööö, nej, verkligen inte. Alla och då menar jag alla har en övre gräns. Men få, väldigt få, är i närheten av den.
Vänligen.
P.
Öööööö, nej, verkligen inte. Alla och då menar jag alla har en övre gräns. Men få, väldigt få, är i närheten av den.
Vänligen.
P.