Quote from Guest on 11 January 2009, 22:04Hej,
Jag har skapat en träningsrunda som jag brukar springa. Hur gör jag för att ange antalet varv jag har sprungit då jag registrerar mitt träningspass?
Hej,
Jag har skapat en träningsrunda som jag brukar springa. Hur gör jag för att ange antalet varv jag har sprungit då jag registrerar mitt träningspass?
Quote from Funbeat user on 11 January 2009, 22:14Antal varv finns ej.
Men du kan ändra sträckan på passet efter du valt rundan, så du skriver t.ex. 6 km om du sprang 3 varv på en 2 km slinga.
Antal varv finns ej.
Men du kan ändra sträckan på passet efter du valt rundan, så du skriver t.ex. 6 km om du sprang 3 varv på en 2 km slinga.
Quote from Camilla Höög on 12 January 2009, 00:08Problemet uppstår inte när man (dvs. jag) kör med GPS-klocka för då blir det ju sträckan som klockan registrerat.
Problemet uppstår inte när man (dvs. jag) kör med GPS-klocka för då blir det ju sträckan som klockan registrerat.
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 13:57Nä, det är klart. Med en GPS hade det inte varit något problem för mig heller...
Nä, det är klart. Med en GPS hade det inte varit något problem för mig heller...
Quote from Camilla Höög on 12 January 2009, 14:02Mitt inlägg var inte särskilt konstruktivt. Jag hade skrivit en del annat först, men strök det för jag hade missuppfattat vad du önskade 🙂
Mitt inlägg var inte särskilt konstruktivt. Jag hade skrivit en del annat först, men strök det för jag hade missuppfattat vad du önskade 🙂
Quote from Funbeat user on 12 January 2009, 22:33Ja sen så vet jag av egen erfarenhet att det finns gamla...ja myche gamla löpare som räknar varannan fotisättning. Dom har kutat en ordentligt å vetenskapligt uppmätt bana på typ kilometern... å så räknat dom hur många dubbla fotisättningar det blir å så
Ja sen så vet jag av egen erfarenhet att det finns gamla...ja myche gamla löpare som räknar varannan fotisättning. Dom har kutat en ordentligt å vetenskapligt uppmätt bana på typ kilometern... å så räknat dom hur många dubbla fotisättningar det blir å så
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 10:32För mig skulle det inte funka som mätinstrument, Kjell.
Jag har haft stegmätare på mig när jag springer länge nu och min steglängd varierar (beroende på underlag, lutning och dagsform) mellan 0,93 och 1,11 meter.
Så att mäta sträcka efter antal steg jag t
För mig skulle det inte funka som mätinstrument, Kjell.
Jag har haft stegmätare på mig när jag springer länge nu och min steglängd varierar (beroende på underlag, lutning och dagsform) mellan 0,93 och 1,11 meter.
Så att mäta sträcka efter antal steg jag t
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2009, 10:46Kjell, du verkar göra det till en hederssak att vara gammalmodig och hylla principen "allt var bättre förr" - man måste inte tänka så utan kan ta till sig de nymodigheter som hjälper till och förbättrar och förkasta sånt som inte gör det. Var öppen för al
Kjell, du verkar göra det till en hederssak att vara gammalmodig och hylla principen "allt var bättre förr" - man måste inte tänka så utan kan ta till sig de nymodigheter som hjälper till och förbättrar och förkasta sånt som inte gör det. Var öppen för al
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 13:20Okey då. Visst är jag en gammal relik från forntida löpardagar men jag tyckte faktiskt att det var skitkul att få låna en garmin som farthållare i Stockholm Marathon förra året. Man såg vilken hastighet man hade sista 200 metrarna å hur långt man hade spr
Okey då. Visst är jag en gammal relik från forntida löpardagar men jag tyckte faktiskt att det var skitkul att få låna en garmin som farthållare i Stockholm Marathon förra året. Man såg vilken hastighet man hade sista 200 metrarna å hur långt man hade spr
Quote from Funbeat user on 13 January 2009, 18:50Kjell: Helcoolt att det funkar för dig och att du kan lita på det. Synd att mina träningspass varierar väldigt i hastighet och stuglängd. Hade jag haft en mer regelbunden takt, hade det nog funkat för mig också. (H)
Kjell: Helcoolt att det funkar för dig och att du kan lita på det. Synd att mina träningspass varierar väldigt i hastighet och stuglängd. Hade jag haft en mer regelbunden takt, hade det nog funkat för mig också. (H)