Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Har haft en Polar RS200 i ett antal år men bestämde mig för att gå över till Garmin (bla pga av den enklare överföringen till Funbeat 🙂 ).
Hade turen att få en 310XT i födelsedagspresent. Satte den direkt i laddaren men vaknade naturligtvis dagen e

Jag använder min väldigt mycket mer sporadiskt än varannan vecka för tillfället och har inte några problem med att den laddar ur. Jag brukar ladda den efter att jag använt den, det brukar oftast bli pass på 2-3 timmar när den väl används.

Du stänger väl

Två veckor ska den klara. Ja, ok, min 310 laddar ur sig lite. Men inte tom på två veckor.

Tror mer att det handlar om konditionering av batteriet. Dvs att genomgå typ 5 laddcykler (ladda, använda tills nästan tom (inte helt tom), ladda igen, använda igen

Några modeller, t.ex. 405, kan inte stängas av. De laddar ur sig på två veckor, så man får helt enkelt se till att träna varje vecka, så man inte glömmer att ladda den.

310XT måste stängas av när den inte används annars så töms batteriet.

Kan bara gissa att jag antagligen klantade till det där med avstängning (det där med Polar sitter ju i efter 6 års användning och bara behöva bry sig om batteribyte varannat år)

Annars gillar jag Henriks inlägg:
Får helt enkelt se till att träna oftare s

Om man låter klockan sitta kvar i laddaren (urdragen ur väggen), avstängd, så har vissa garmin-klockor en tendens att laddas ur.