Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur hitta sup15-klunga till VR?
You need to log in to create posts and topics.

12

Nästa sommar ska jag för första gången cykla vätternrundan och vill ha lite trevligt sällskap runt sjön!

Hur gör jag för att hitta detta sällskap?

Jag bor i Lund och vill helst inte gå med i facebook!

Jag skulle kontakta den lokala cykelklubben och se om de har några som cyklar i ditt tempo de flesta klubbar har grupper med olika tidsmål

Cykelklubb (finns ju ett flertal i din trakt) eller Ride of Hope.

Jag ska kolla upp de möjligheterna 🙂

Fredrikshof har haft subgrupper på VR i flera år. Inför 2013 testade vi att utöka våra grupper från 8-12 timmar till just 15 timmar. Intresset visade sig rätt litet, tror att vi fick 5-6 intresserade.

Med detta vill jag säga att det sannolikt inte är hel

Om du startar tidigt, på fredagskvällen så är det inte några större problem att hitta folk som siktar på SUB15.

Men vet du redan nu att du har fått en plast så är du väl anmäld till en viss starttid eller?

Vänligen

P.

Jo, jag har skickat in en intresseanmälan, enligt det nya förfaringssättet med önskemål om en tidig starttid, men jag behöver hitta kompisar som cyklar ungefär lika fort som jag och som dessutom vill köra loppet 2014.

Det är det jag inte vet hur jag gör

Jag måste fråga. Du skriver "sup" istället för "sub". När jag först såg det tänkte jag, här är en som inte vill åka så fort utan glida fram i maximalt 20 km/h i snitt (blir det väl va?). Lite sympatiskt, om du frågar mig.

Men, det var nog bara jag som fi

Jo det är ju en intressant fråga! Faktum är att jag när jag började fundera på att cykla vättern första gången och hur fort det egentligen skulle gå, tänkte på sub 14 eller sub 15. Då pratade jag med nära och kära om det och fick höra det fascinerande fak

"Jag måste fråga. Du skriver "sup" istället för "sub". När jag först såg det tänkte jag, här är en som inte vill åka så fort utan glida fram i maximalt 20 km/h i snitt (blir det väl va?). Lite sympatiskt, om du frågar mig.

Men, det var nog bara jag som f

12