Quote from Guest on 9 February 2012, 19:12Hur kan jag se min vikt dag-för-dag? Jag lägger in vikt vid varje träningspass med "Redigera dagsnotering"-funktionen, men under "Min analys"-fliken kan jag som bäst gruppera per VECKA.
Hur kan jag se min vikt dag-för-dag? Jag lägger in vikt vid varje träningspass med "Redigera dagsnotering"-funktionen, men under "Min analys"-fliken kan jag som bäst gruppera per VECKA.
Quote from Tini Kjellin on 9 February 2012, 19:22Jag är inne på Annas linje. Varför följa vikten dag för dag när en fet middag med gott vin eller god öl kan göra 2kg skillnad. Veckosnittet ger en mer rättvisande bild. Ev. skulle ett glidande medelvärde över n dagar fungera också. Jag har under drygt ett
Jag är inne på Annas linje. Varför följa vikten dag för dag när en fet middag med gott vin eller god öl kan göra 2kg skillnad. Veckosnittet ger en mer rättvisande bild. Ev. skulle ett glidande medelvärde över n dagar fungera också. Jag har under drygt ett
Quote from Elias Engqvist on 9 February 2012, 22:07Att middagen är FET påverkar inte vikten speciellt. Däremot om den är stor (= proppmätt) (Bara en liten iakttagelse mtp att många tror att man blir tjock av fet mat...)
Att middagen är FET påverkar inte vikten speciellt. Däremot om den är stor (= proppmätt) (Bara en liten iakttagelse mtp att många tror att man blir tjock av fet mat...)
Quote from Funbeat user on 10 February 2012, 14:09Och mäter man morgonvikten så beror det snarare på att middagen är salt eller kolhydratstinn, eller att alkoholen driver ut vätska.
Och mäter man morgonvikten så beror det snarare på att middagen är salt eller kolhydratstinn, eller att alkoholen driver ut vätska.
Quote from Funbeat user on 11 February 2012, 15:22Jag väger mig på morgonen, "tomvikt" före fukost och träning. Det kan skilja rätt mycket dag för dag, upp till ett kilo! Beror på storlek på middag, vätskeintag kvällen innan och alkoholkonsumtion. Kollar dock över en längre tid. Har en liten Androidapp (
Jag väger mig på morgonen, "tomvikt" före fukost och träning. Det kan skilja rätt mycket dag för dag, upp till ett kilo! Beror på storlek på middag, vätskeintag kvällen innan och alkoholkonsumtion. Kollar dock över en längre tid. Har en liten Androidapp (
Quote from Funbeat user on 13 February 2012, 15:05Jag ville bara veta hur man kan göra det på Funbeat, och nu vet jag: under "Min kalender" kan man se vikt för varje dag.
Jag ville bara veta hur man kan göra det på Funbeat, och nu vet jag: under "Min kalender" kan man se vikt för varje dag.
Quote from Tini Kjellin on 13 February 2012, 21:25Sånt är livet på Funbeat. Inte får man svar på en rak fråga inte utan du får svar på allas tolkningar av frågan. 😉
Sånt är livet på Funbeat. Inte får man svar på en rak fråga inte utan du får svar på allas tolkningar av frågan. 😉