Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur klär du dig?
You need to log in to create posts and topics.

I lördags tog jag mig en cykeltur... innan jag kom hem så såg jag en annan cyklist och jag frös bara jag såg honom....

Han hade på sig vad jag har på mig mitt i sommaren:
korta byxor kort tröja

När jag sedan rullade ut hade jag:
Vindjacka (med långär

beror väl lite på hur långt & hur fort man tänkt cykla, om den andra cyklisten bara skulle köra 45min stenhårda tok intervaller så var han/hon förmodligen rätt klädd för det ändamålet.

personligen har jag inte använt underställsbyxor & tights när det ble

Jag såg inte heller många förutom jag som körde med kortbyxor i lördags. Jag tyckte det var perfekt. På överkroppen hade jag tunn kort underställ, kort cykeltröja och vindväst med nät i ryggen. Då var jag ute i drygt tre timmar men körde även samma igår p

Körde ett par gamla löpartights som överdragsbyxa + en funktionsundertröja i lördags - som förstärkning till korta cykelbrallor o kortärmad cykeltröja.

Lite svalt om kroppen så länge det var promenadcykling med min sambo, men alldeles för varmt när jag ö

H R: Det du hade på dig brukar jag ha på vintern när det är mellan 5 och 10 minus. Med undantag för vindjackan kanske, tycker att det blir för varmt och tätt, kör med tjock långärmad tröja över dubbla underställ.

Många kör med mycket kläder, en kollega k

gha jag kör mer vinterutrustning på våren (#) jag måste härda mig och köra fortare 😉

Idag med ca 15 plusgrader och svag motvind 3 m/s hade jag på mig korta tajts och långa överdragsbrallor, samt långärmad underställströja med krage och en kortärmad på det. Korta handskar också, det är skönt och hjälper väldigt mkt för att hålla värmen. De

Du kör för sakta då 🙂
Nu på eftermiddagen var det kort o kort, de lösa ärmarna, benen samt skoöverdragen fick snällt åka väska hem ihop med en extra tröja. De var dock nödvändiga i morse när det var frost.

Jag tror att jag väntar till 20 + och vindstilla innan det blir kort-kort.
Då finns ändå en vindtröja under.

Du lär få vänta där du bor, blåser det inte alltid kantvind där?