Quote from Guest on 19 April 2009, 17:42Kanske dum fråga...men hur gör ni för att komma upp? Jag är kort och har dålig balans...vilket betyder att jag måste ha kortare sadelhöjd än vad jag borde ha för att komma upp på cykeln. För jag kan bara komma upp på en cykel genom att först sitta på sade
Kanske dum fråga...men hur gör ni för att komma upp? Jag är kort och har dålig balans...vilket betyder att jag måste ha kortare sadelhöjd än vad jag borde ha för att komma upp på cykeln. För jag kan bara komma upp på en cykel genom att först sitta på sade
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 17:52Jag sitter inte på sadeln när jag startar. Jag klickar i ena skon i pedalen, puttar på med andra foten för att få lite fart och sen sitter på sadeln för att klicka i andra skon i pedalen.
Jag sitter inte på sadeln när jag startar. Jag klickar i ena skon i pedalen, puttar på med andra foten för att få lite fart och sen sitter på sadeln för att klicka i andra skon i pedalen.
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 18:01Tycker det där med att skjuta iväg cykeln och hoppa på i farten är lite lustigt.
Jag grenslar alltid cykeln. Vinklar den neråt mot mig för att lätt få högerbenet över sadeln och sen står jag med cykeln mellan benen och sätter högerfoten på högerpedalen o
Tycker det där med att skjuta iväg cykeln och hoppa på i farten är lite lustigt.
Jag grenslar alltid cykeln. Vinklar den neråt mot mig för att lätt få högerbenet över sadeln och sen står jag med cykeln mellan benen och sätter högerfoten på högerpedalen o
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 18:29Kör som Zebulon "Zeb" Macahan dvs slänger benet över sadeln samtidigt som jag sätter fart med det andra benet. Säkert både dumt o livsfarligt men sån är jag (H)
Kör som Zebulon "Zeb" Macahan dvs slänger benet över sadeln samtidigt som jag sätter fart med det andra benet. Säkert både dumt o livsfarligt men sån är jag (H)
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 19:15Om man är kort eller vill komma iväg fort är en CX start bra. Spring några steg med cykeln, hoppa sedan upp och landa på sadeln med låret och glid sedan ner i cykel position.
En lugnare är att grensla cykeln framför sadeln, klicka i foten och sen putta if
Om man är kort eller vill komma iväg fort är en CX start bra. Spring några steg med cykeln, hoppa sedan upp och landa på sadeln med låret och glid sedan ner i cykel position.
En lugnare är att grensla cykeln framför sadeln, klicka i foten och sen putta if
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 19:28Tack för era svar! Ska prova lite olika o se vad som känns bäst.
Tack för era svar! Ska prova lite olika o se vad som känns bäst.
Quote from Funbeat user on 19 April 2009, 21:24Raulis metod borde vara alldeles utmärkt. Eller snarare en kombination av Raulis och Tobias metoder. Dvs skjut ifrån med ena foten, trampa med den andra.
(Inom parentes kan jag väl säga att Sheldon Brown måste ha varit ute och cyklat 🙂 när han påstod
Raulis metod borde vara alldeles utmärkt. Eller snarare en kombination av Raulis och Tobias metoder. Dvs skjut ifrån med ena foten, trampa med den andra.
(Inom parentes kan jag väl säga att Sheldon Brown måste ha varit ute och cyklat 🙂 när han påstod
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 10:21Jag är fortfarande i gröngölingsstadiet i mitt racercyklande. Jag har mest problem med startteknik i uppförsbackar. Jag försöker förstås undvika att stanna där överhuvudtaget, men har ett röd-ljus i en uppföra på väg hem från jobbet.
Hittills har jag feg
Jag är fortfarande i gröngölingsstadiet i mitt racercyklande. Jag har mest problem med startteknik i uppförsbackar. Jag försöker förstås undvika att stanna där överhuvudtaget, men har ett röd-ljus i en uppföra på väg hem från jobbet.
Hittills har jag feg
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 10:29Micke, klicka bara ur ena foten. Sen när du ska starta ha starkbenet (höger?) på pedalen kl 2, sen trycker du till med vänster benet och i väg! Klicka i direkt, det lär du dig snart.
Alt 2. Behåll båda fötterna i och ta tag i lämplig stolpe när du stanna
Micke, klicka bara ur ena foten. Sen när du ska starta ha starkbenet (höger?) på pedalen kl 2, sen trycker du till med vänster benet och i väg! Klicka i direkt, det lär du dig snart.
Alt 2. Behåll båda fötterna i och ta tag i lämplig stolpe när du stanna
Quote from Funbeat user on 20 April 2009, 14:31Låg växel och lite teknikträning så kan man cykla med bara ett ben iklickat!
(bra för rundtrampet inbillar jag mig!)
Låg växel och lite teknikträning så kan man cykla med bara ett ben iklickat!
(bra för rundtrampet inbillar jag mig!)