Quote from Guest on 31 October 2009, 16:57Precis som rubriken lyder, hur lägger ni upp era långpass, och ofta kör ni dem?
Jag älskar långpass och känslan det ger, och har en tendens att köra på lite för långt och ofta, vilket har lett till att jag är konstant är mer eller mindre skadad, främst i
Precis som rubriken lyder, hur lägger ni upp era långpass, och ofta kör ni dem?
Jag älskar långpass och känslan det ger, och har en tendens att köra på lite för långt och ofta, vilket har lett till att jag är konstant är mer eller mindre skadad, främst i
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 17:07Är verkligen ingen expert men inom löpningen är långpassen väldigt beroende på distansen man avser tävla på. För mara/IM kan lämpliga långpass vara att man börjar på kanske 17-18km för att sedan öka med 1-1.5km per vecka (1 långpass per vecka) upp till ma
Är verkligen ingen expert men inom löpningen är långpassen väldigt beroende på distansen man avser tävla på. För mara/IM kan lämpliga långpass vara att man börjar på kanske 17-18km för att sedan öka med 1-1.5km per vecka (1 långpass per vecka) upp till ma
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 17:11Ur ren uthållighets/förbränningssyfte låter ditt upplägg helt okej, men tänk på att du nog inte får samma "nötning" i muskulaturen som om du bara kör en disciplin.
Ur ren uthållighets/förbränningssyfte låter ditt upplägg helt okej, men tänk på att du nog inte får samma "nötning" i muskulaturen som om du bara kör en disciplin.
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 18:07Nåt man ofta läser och hör är att den normala motionären (vet inte om du räknar dig dit) tränar för lätt när det ska vara hårt och för hårt när det ska vara lätt.
Så en annan utmaning har jag förstått är att verkligen hålla ner pulsen på ca 65% så det v
Nåt man ofta läser och hör är att den normala motionären (vet inte om du räknar dig dit) tränar för lätt när det ska vara hårt och för hårt när det ska vara lätt.
Så en annan utmaning har jag förstått är att verkligen hålla ner pulsen på ca 65% så det v
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 23:48Jag brukar träna korta (max 60 min) pass under veckorna och långpass på helgen (ett lördag och ett söndag). Ett långpass på cykel är 3 h. Ett långpass löpning är 90-120 min. Farten är kopplad till dagsform men brukar oftast bli bättre för varje pass som g
Jag brukar träna korta (max 60 min) pass under veckorna och långpass på helgen (ett lördag och ett söndag). Ett långpass på cykel är 3 h. Ett långpass löpning är 90-120 min. Farten är kopplad till dagsform men brukar oftast bli bättre för varje pass som g