Quote from Guest on 31 August 2009, 09:24När jag körde Vättern i år, så visade min mätare 309 km. Jag har mätt hjulet är gjort rätt inställningar i cykeldatorn. Den kan ju visa fel ändå.
Man har ju gjort om sträckningen på slutet, så loppet har blivit nåt längre! Är det nån som vet exakta strä
När jag körde Vättern i år, så visade min mätare 309 km. Jag har mätt hjulet är gjort rätt inställningar i cykeldatorn. Den kan ju visa fel ändå.
Man har ju gjort om sträckningen på slutet, så loppet har blivit nåt längre! Är det nån som vet exakta strä
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 09:34Man har också ändrat på sträckningen norr om Hammarsundet för att kompensera den längre dragningen mellan Medevi och Motala.
Skulle dock tro att du inte fått till mätningen ordentligt, 3 % fel är rätt mycket, motsvarar skillnaden mellan 33 och 34 km/h.
Man har också ändrat på sträckningen norr om Hammarsundet för att kompensera den längre dragningen mellan Medevi och Motala.
Skulle dock tro att du inte fått till mätningen ordentligt, 3 % fel är rätt mycket, motsvarar skillnaden mellan 33 och 34 km/h.
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 12:06Hur har du mätt hjulet? Sittandes på cykeln?
Hur har du mätt hjulet? Sittandes på cykeln?
Quote from Camilla Höög on 31 August 2009, 13:21Räknas extrarundan in till Jönköpingsdepån med i 300 km? Det är väl minst 1 km bara den sträckan. Sen tillkommer alla andra depåer.
Sen även att man håller ytterspår då och då...fast efter lite räknande så kom jag fram till att ytterspår ger en försumbar
Räknas extrarundan in till Jönköpingsdepån med i 300 km? Det är väl minst 1 km bara den sträckan. Sen tillkommer alla andra depåer.
Sen även att man håller ytterspår då och då...fast efter lite räknande så kom jag fram till att ytterspår ger en försumbar
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 13:25Har också funderat på det där med depåer. Är det inte i Karlsborg man cyklar "bakåt" en bit för att komma till depån? Men inte ens med dessa extrameter, ytterkurvor samt att Vätternrundan eventuellt mätt lite fel borde det bli så stor skillnad som 9 km.
Har också funderat på det där med depåer. Är det inte i Karlsborg man cyklar "bakåt" en bit för att komma till depån? Men inte ens med dessa extrameter, ytterkurvor samt att Vätternrundan eventuellt mätt lite fel borde det bli så stor skillnad som 9 km.
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 13:30Borde man inte ställa sig frågan hur mätningen är gjord från början innan man börjar leta en massa felkällor hos sig själv? Om VR gjort en eniro-mätning så lär det skilja rätt bra...
Mvh
Fredrik
Borde man inte ställa sig frågan hur mätningen är gjord från början innan man börjar leta en massa felkällor hos sig själv? Om VR gjort en eniro-mätning så lär det skilja rätt bra...
Mvh
Fredrik
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 13:34Sträckan kan diffa, se http://www.cykla.se/Default.aspx?module=4&content=50&lang=SV&fwsite=1
Sträckan kan diffa, se http://www.cykla.se/Default.aspx?module=4&content=50&lang=SV&fwsite=1
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 13:45Är inte sträckan från start till mål?
Är inte sträckan från start till mål?
Quote from Camilla Höög on 31 August 2009, 13:46Bara depåstoppen blir ju totalt 2800 meter 🙂
Bara depåstoppen blir ju totalt 2800 meter 🙂
Quote from Funbeat user on 31 August 2009, 14:49Jag gjorde enbart depåstopp vid boviken, Gps-mätte 295 km.
Jag gjorde enbart depåstopp vid boviken, Gps-mätte 295 km.