Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har en fråga. Ska springa ett 24h lopp i helgen och undrar Hur lång batteritiden är för en fulladdad Garmin FR 305 med GPSfunktionen är avstängd?

Är det någon som har testat batteritiden för garmin 305 med gps avslagen? Skiljer det sig mycket i batt

Drygt 30 timmar på en relativt ny klocka.

Edit: Jag tror inte att den som testade hade en nyare klocka än dig så det skall absolut funka 24 h om det inte är så att din klocka av ngt skäl har extra dåligt batteri.

Inte svar på frågan men en annan lösning:
http://www.dcrainmaker.com/2009/07/going-really-really-really-long-with.html

Mina källor till informationen är en kille på puls.se som lät sin klocka ligga påslagen med GPS avslagen och den dog efter drygt 30 timmar.

Sen har jag själv använt min GF 305 under ett 24H med GPS avslagen och tryckt för varje varvspassering. Eftersom s

Anders & Tor: Tack för svar. Jag letade lite i menyerna i på min Garmin 305 och hittade ett inställningsläget "GPS från". Visst är väl GPS avstängd då?
En sådan där mobil klockladdare skulle man ha. Nu är jag lite sent ute, men jag får köpa en för framti

Ja.

Tack Anders, frågade för säkerhetsskull 🙂

🙂 Lycka till nu!

Tackar!

"Jag letade lite i menyerna i på min Garmin 305 och hittade ett inställningsläget "GPS från". Visst är väl GPS avstängd då? "

Ett snabbare sätt är att hålla inne Mode-knappen några sekunder och välja "Inomhus". Tänk också på att GPS:en slås på automatisk

12