Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har hört lite olika bud om hur mycket vatten en våtdräkt ska ta in. Ska den vara helt tät, eller är det ok om lite vatten kommer in, så länge den totala mängden vatten i dräkten inte ökar (dvs. lika mycket går ut som det går in).

Provade nämligen en klub

Det är lite svårt att säga hur mycket den ska läcka då man nästan måste känna efter själv. Men tvekar man mellan 2 storlekar ska man ta den minsta för att inte riskera att överflödigt vatten kommer in i dräkten.

Helt tät ska den inte vara. Svårt att säga exakt mängd som ska komma in men lite är det iaf...:-)

Får du in vatten när du ligger i vattnet blir du inte tyngre.

Fredrik, tappar jag inte lite flytkraft i alla fall? Våtdräkten är ju lättare än vatten vilket ger flytkraft, kommer det in vatten minskar den effekten lite, eller?

Hur som helst, jag går nog på en storlek 6, det var vad Orca rekommenderade när jag mejla

om du ersätter fångade luft med vatten du kommer att var tungare.

en viss mängd vatten ska in. men bara så alla luft trycks ut. det ska inte fyller upp under simning.

jag brukar få in vatten på brostkorg och rygg. efter 200m eller så om jag inte har

Inte tät, men tajt. Som jag skrivit i andra trådar, det är lätt att klippa o klistra till sig en perfekt passform. Men för simning tror jag inte det gör så mycket men nån dl vatten extra - som dykdräkt vill man gärna ha minimalt med kylande vattenrörelser

Klippa och klistra låter intressant! Har du nån länk till tråden, hittade inte när jag sökte.