Quote from Guest on 3 June 2010, 17:12Hej,
Jag har kört ett antal pass med min 310:a, men inga längre än några timmar. Ändå känns det som om jag får ladda oftare än vad jag skulle behöva om nu batteritiden verkligen är 20 timmar. Med tanke på att jag komer att vara ute en god stund på Vätter
Hej,
Jag har kört ett antal pass med min 310:a, men inga längre än några timmar. Ändå känns det som om jag får ladda oftare än vad jag skulle behöva om nu batteritiden verkligen är 20 timmar. Med tanke på att jag komer att vara ute en god stund på Vätter
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 17:22Nu vet jag inte hur länge du haft din klocka, men man kan behöva köra en hel urladdning/uppladdningscykel för att kalibrera klockans beräkning av batteristatus. Alltså börja med att ladda ur så mycket du kan (gärna slå på klockan några gånger efter att de
Nu vet jag inte hur länge du haft din klocka, men man kan behöva köra en hel urladdning/uppladdningscykel för att kalibrera klockans beräkning av batteristatus. Alltså börja med att ladda ur så mycket du kan (gärna slå på klockan några gånger efter att de
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 22:20Du kanske måste ta leverantörens batteriuppgifter med en nypa salt.
20 timmar skulle jag gissa gäller under optimala förhållanden, dvs att den ligger stilla med perfekt mottagning i rätt temperatur eller något liknande.
Du kanske måste ta leverantörens batteriuppgifter med en nypa salt.
20 timmar skulle jag gissa gäller under optimala förhållanden, dvs att den ligger stilla med perfekt mottagning i rätt temperatur eller något liknande.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 22:45Jag har kört med min klocka (FR305) i 10 timmar och då hade jag halva batteriet kvar enligt displayen. Den ska klara 10 timmar enligt spec.
Ladda ur och ladda den ordentligt så går det nog bra. Jag körde utan pulsbandet för det tar säkert lite kraft från
Jag har kört med min klocka (FR305) i 10 timmar och då hade jag halva batteriet kvar enligt displayen. Den ska klara 10 timmar enligt spec.
Ladda ur och ladda den ordentligt så går det nog bra. Jag körde utan pulsbandet för det tar säkert lite kraft från
Quote from Camilla Höög on 3 June 2010, 23:17Litium-jon-batterier mår inte helt bra av att laddas ur helt. De tar inte skada av att laddas hela tiden. En kalibrering kanske behöva göras någon gång om batteritiden är helt fel.
Se till att ta klockan direkt från laddaren och sedan kör ditt pass. För
Litium-jon-batterier mår inte helt bra av att laddas ur helt. De tar inte skada av att laddas hela tiden. En kalibrering kanske behöva göras någon gång om batteritiden är helt fel.
Se till att ta klockan direkt från laddaren och sedan kör ditt pass. För
Quote from Funbeat user on 4 June 2010, 09:47Tackar för svaren.
Jag köpte klockan för cirka tre månader se´n. Förutom puls har jag också en kadens/distansmätare på cykeln som säkert drar lite extra.
Jag ska testa att ladda upp/ur för att kalibrera batterimätningen så får vi se om det blir någon s
Tackar för svaren.
Jag köpte klockan för cirka tre månader se´n. Förutom puls har jag också en kadens/distansmätare på cykeln som säkert drar lite extra.
Jag ska testa att ladda upp/ur för att kalibrera batterimätningen så får vi se om det blir någon s