Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis beställt 310XT med pod & kadens. Tänkte främst använda till löpning och även lite cykling.

Det verkar som om det finns många alternativ vad gäller uppladdning, så jag gör en liten "poll" här, kanske besparar mig och andra ett antal timmar

Jag laddar upp till funbeat, training center och connect separat. 🙂 Det finns tydligen ett trevligt program att ladda in i om man har PC, men jag sitter på Mac så det funkar inte för mig...

Inte helt självklart vad som är rätt och fel.

Jag gör så här:
1.
Klockan -> Garmin Training Center -> Kompletterar med anteckningar -> Exporterar en tcx fil som sedan zippas -> zip-filen till funbeat -> Kompletterar med träningstyp, utrustning samt inten

Laddar upp på Funbeat, till Garmin Training Center (för att jag inte lägger upp alla kartor), samt till RubiTrack (träningsprogram till Mac som har lite mer finesser än Garmins medföljande program)

Tack för tipset om RubiTrack! Det ska kollas upp. 🙂

Jag laddar upp till Sporttracks där jag också skriver in kommentarer etc. Sedan exporterar jag till funbeat mha ST2Funbeat pluginen.

Vilka plugginkör ni till Sporttracks http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Plugins/

Garmin 310XT synkar över till ANT Agenten som sen blir den man synkar allt mot. Så fort datan är där så kan du stänga av klockan och lägga den någon annanstans.
ANT Agenten synkar automatiskt till Garmin Connect så där hamnar det om du inte aktivt väljer

Tack alla!

Känns som om SportTracks med plugin för FB (tack!) är ett bra alternativ. Tror jag kör på med Garmin Connect också - i alla fall ett tag, jag hittade inen uppspelningsmöjlighet på ST ännu. Det tar nog ett tag att få kläm på alternativen.
Garm