Quote from Guest on 25 March 2011, 09:00I fjor körde jag VR på durano däck (rejält punka skydd), men i år tänkte jag byta till det närmsta jag kan komma racerslicks.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=54349
Ifall däcket skulle bli förstört under rundan så antar jag att de
I fjor körde jag VR på durano däck (rejält punka skydd), men i år tänkte jag byta till det närmsta jag kan komma racerslicks.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=54349
Ifall däcket skulle bli förstört under rundan så antar jag att de
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:10Nej. Har aldrig hört någon som tagit med ett extra däck för säkerhets skull. Däremot är det bra att ha med ett eller två extraslangar (plus däckavkrängare och minipump så klart).
Nej. Har aldrig hört någon som tagit med ett extra däck för säkerhets skull. Däremot är det bra att ha med ett eller två extraslangar (plus däckavkrängare och minipump så klart).
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:15Om däcket är nytt och felfritt (Schwalbe hade fabriksfel för några år sedan) så ska det inte behövas.
Jag hade med ett extra däck o två slangar förra året. Däcket var bara som en extrem försäkring, vi var en större grupp och risken finns alltid att nån h
Om däcket är nytt och felfritt (Schwalbe hade fabriksfel för några år sedan) så ska det inte behövas.
Jag hade med ett extra däck o två slangar förra året. Däcket var bara som en extrem försäkring, vi var en större grupp och risken finns alltid att nån h
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 11:59Jag köper nya däck innan vättern och sen tänkte jag köra in dom sådär 40-50 mil innan det är dags.
Två slangar och däckavtagare+ pump får räcka som reparationsutrustning då 🙂
Jag köper nya däck innan vättern och sen tänkte jag köra in dom sådär 40-50 mil innan det är dags.
Två slangar och däckavtagare+ pump får räcka som reparationsutrustning då 🙂
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 12:21Jag har adrig varit med om att ett däck har havererat helt om det inte varit väldigt slitet.
Jag har adrig varit med om att ett däck har havererat helt om det inte varit väldigt slitet.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 13:22Det har jag i och för sig varit med om, men då var anledningen en vurpa på just Vättern.
Det verkar vara rätt osannolikt att däcket går sönder ohjälpligt samtidigt som du själv är sugen på att cykla vidare.
Det har jag i och för sig varit med om, men då var anledningen en vurpa på just Vättern.
Det verkar vara rätt osannolikt att däcket går sönder ohjälpligt samtidigt som du själv är sugen på att cykla vidare.
Quote from ellen olsson on 25 March 2011, 13:27Det har hänt mig. I.o.f.s. så mådde inte fälgen så bra då heller...
Stenar är ett gissel. Hoppas att Gatukontoret och Trafikverket också inser det vad det lider.
Det har hänt mig. I.o.f.s. så mådde inte fälgen så bra då heller...
Stenar är ett gissel. Hoppas att Gatukontoret och Trafikverket också inser det vad det lider.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 23:30Det som jag varit med om att felmonterade/felsittande bromsgummin nött däckssidan och dess cord vid inbromsning med däcksexplosion och lång reva i däcket som följd.
Ett "ut med vägen fix" är då att ha en utklippt bit av ett gammalt däck med, och lägga de
Det som jag varit med om att felmonterade/felsittande bromsgummin nött däckssidan och dess cord vid inbromsning med däcksexplosion och lång reva i däcket som följd.
Ett "ut med vägen fix" är då att ha en utklippt bit av ett gammalt däck med, och lägga de
Quote from Anders Wallerstedt on 28 March 2011, 08:14En Selma går också bra.
En Selma går också bra.
Quote from Funbeat user on 28 March 2011, 11:09Som någon nämnde så är det bra att ha fräscha däck när man startar, men de får inte var helt fräscha utan se till att ha kört ett eller ett par pass med dom så att inte det första som händer när du startar är att det blir punka pga att du råkat sätta dit
Som någon nämnde så är det bra att ha fräscha däck när man startar, men de får inte var helt fräscha utan se till att ha kört ett eller ett par pass med dom så att inte det första som händer när du startar är att det blir punka pga att du råkat sätta dit