Quote from Guest on 16 May 2009, 19:58Jag håller på packa ner cykeln för att ta med mig den på en liten resa till Norge, men kan inte riktigt lista ut hur det är tänkt att man ska packa den.
Jag vill ju helst ställa den uppochner på styret och sadeln, men jag får svårt att få igen dragkedjan
Jag håller på packa ner cykeln för att ta med mig den på en liten resa till Norge, men kan inte riktigt lista ut hur det är tänkt att man ska packa den.
Jag vill ju helst ställa den uppochner på styret och sadeln, men jag får svårt att få igen dragkedjan
Quote from ellen olsson on 16 May 2009, 20:08Varför i hela världen vill du ställa den upp-och-ner?
Velonews Tech Tips visar hur man gör.
http://www.velonews.tv/?Art_ID=898Kolla under fliken "How to", t.ex. de två filmerna långst ner.
Varför i hela världen vill du ställa den upp-och-ner?
Velonews Tech Tips visar hur man gör.
http://www.velonews.tv/?Art_ID=898
Kolla under fliken "How to", t.ex. de två filmerna långst ner.
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 20:28Många bra tips där, men den där väskan hade ju stöd för vevpartiet. Jag har inget sånt i min väska, så för att undvika att klingorna blir skeva tänkte jag att det vore bättre att ställa cykeln uppochner. Jag kanske får vara lite MacGyver och bygga ett ege
Många bra tips där, men den där väskan hade ju stöd för vevpartiet. Jag har inget sånt i min väska, så för att undvika att klingorna blir skeva tänkte jag att det vore bättre att ställa cykeln uppochner. Jag kanske får vara lite MacGyver och bygga ett ege
Quote from ellen olsson on 16 May 2009, 20:34Lägg nåt lämpligt under isåfall. Att försöka ha den upp-och-ner funkar inget vidare.
/En som packat cyklar i fem olika väskor utan särskilt stöd för vevpartiet..
Lägg nåt lämpligt under isåfall. Att försöka ha den upp-och-ner funkar inget vidare.
/En som packat cyklar i fem olika väskor utan särskilt stöd för vevpartiet..
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 20:39Skumplast eller frigolit borde funka, inte direkt McGywer. Sen måste jag fråga, är det inte viktigare med gaffelbenen? Fast de kanske är OK i väskan?
Skumplast eller frigolit borde funka, inte direkt McGywer. Sen måste jag fråga, är det inte viktigare med gaffelbenen? Fast de kanske är OK i väskan?
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 21:25Jag tog en liten kartong i wellpapp och la lite cykelkläder i botten. Nu vilar diagonalröret och bakgafeln på kartongens kanter och framklingan vilar mjukt mot kläderna.
Cykeln står ju rakt på framgaffelns på ändar, så det borde ju vara rätt lugnt? Om fr
Jag tog en liten kartong i wellpapp och la lite cykelkläder i botten. Nu vilar diagonalröret och bakgafeln på kartongens kanter och framklingan vilar mjukt mot kläderna.
Cykeln står ju rakt på framgaffelns på ändar, så det borde ju vara rätt lugnt? Om fr
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 22:01Låter som det är helt OK. Ha en bra tripp och bra tur i Norge!
Låter som det är helt OK. Ha en bra tripp och bra tur i Norge!