Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHur ska det gå i Vansbro?!?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska simma tjejsimmet i Vansbro för första gången och är ingen van simmare. Kan inte crawla utan får hanka mig fram med bröstsim. Veckorna som är kvar har jag tänkt (=hinner jag) simma utomhusbassäng 2 ggr/vecka á ca 1000 m samt öppet vatten (med våtdräkt)

Titta in på min grupp :Vad hände med min kropp. Där har jag fått bra råd. Nästan samma läge. Vi fixar det:)
Jag tittade in på din träning är det tjej klassikern som är sporre för dej också?

bra att du plannera simma 3x/vecka med en gång i våtdräkt.

simning är lika många andra idrott men man ofta inte ser det så om man inte satsa på simning.

försöka simma 100-200m lös när du kom till simhallen eller ow innan du ska simma långt. sedan kan du

Idag, i ösregnet gav jag mig ut i öppet vatten med min nyinköpta våtdräkt på... Har aldrig simmat seriöst utomhus men ska nu, liksom du, simma vansbrosimmet om ett par veckor..
Det var tungt... dessutom svårt att veta hur långt man egentligen simmat. Dock

Att jag kommer att klara det tvivlar jag inte på - men det kommer inte att gå fort... Det känns som att jag knappt kommer framåt :@ Jag försöker tänka på att sträcka ut långt fram, att ta ut armtagen ("fösa mycket vatten"), flexa/sträcka på fötterna i ben

att du kan inte gå lika djup är våtdräkt.

att det kan var svåt att andas kan var pga kall vatten. bra att du träna ute så du bli vån när du kom till vansbro

Tack Ryan! Känns bra med råd från nån som verkar förstå sig på det här (t+)
Imorron bitti är det dags igen, med eller utan ösregn måntro...?

Hej Anna ( och alla bra tipsare (H)
Jag följer denna tråd med spänning för jag har samma frågor som Anna. Kör själv TK och ska ut och simma i våtdräkt i helgen tänkte jag.

Simma fint!

Hej Marie & alla andra klassikersimmare!
Hoppas ni fått några goa turer i midsommarhelgen (H)
Själv börjar jag känna mig så smått hemma i vattnet. Det blev fyra pass den här veckan, två i bassäng och två i ån (t+)
Ett aber bara; våtdräkten gick sönder ida

Jag har en våtdräkt köpte billigt på tradera den var för liten. INTE på längden. Om du vill ha den. Jag är 163 cm vikt 68kg. Har nu köpt en som passar. Jag har jobbat hela helgen men nu börjar min semester det första jag gör i morgon är att testa min våtd

12