Quote from Guest on 9 January 2011, 22:55Ja hur bör man eg rengöra det? Bara torka av svetten, tvätta med lite tvål? ..har 305an med tillhörande band om det spelar nån roll..
Ja hur bör man eg rengöra det? Bara torka av svetten, tvätta med lite tvål? ..har 305an med tillhörande band om det spelar nån roll..
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 23:05Skötselråd brukar finnas i manualen.
Skötselråd brukar finnas i manualen.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 10:46Beror kanske på vilket band du har. Jag har det "mjuka".
Jag ogillar starkt när det luktar surt (har hänt med tidigare band). Jag:
- sköljer under kallt vatten
- drar med tummen på kontaktytan (under rinnande vatten)
- klämmer ur vatten
- tar handduk r
Beror kanske på vilket band du har. Jag har det "mjuka".
Jag ogillar starkt när det luktar surt (har hänt med tidigare band). Jag:
- sköljer under kallt vatten
- drar med tummen på kontaktytan (under rinnande vatten)
- klämmer ur vatten
- tar handduk r
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 10:55Jag har också en 305:a.
Jag sköljer av det efter passet och hänger på tork.
Kör det -bandet altså utan "kontaktplattan - i tvättmaskinen med jämna mellanrum. Funkar perfekt.
Jag har också en 305:a.
Jag sköljer av det efter passet och hänger på tork.
Kör det -bandet altså utan "kontaktplattan - i tvättmaskinen med jämna mellanrum. Funkar perfekt.
Quote from Elias Engqvist on 19 January 2011, 12:55Jag har sett många som har det på in i duschen! Det kanske är nåt? Jag brukar bara låta det självtorka!
Jag har sett många som har det på in i duschen! Det kanske är nåt? Jag brukar bara låta det självtorka!
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 13:52Jag gör absolut ingenting med mitt band, i och för sig så bryr jag mig inte om det luktar lite grann, tycker inte att svett och mögel luktar värst farligt.
Jag gör absolut ingenting med mitt band, i och för sig så bryr jag mig inte om det luktar lite grann, tycker inte att svett och mögel luktar värst farligt.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 13:53Jesper, samma här. Bandet doftar blomma jämfört med bandets bärare efter några minuters aktivitet. (H)
Jesper, samma här. Bandet doftar blomma jämfört med bandets bärare efter några minuters aktivitet. (H)
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 20:44Tvätta? Ja, kanske det.
Tvätta? Ja, kanske det.
Quote from Catharina Brattlin on 19 January 2011, 22:16Jag gör ingening med banden (ett Garmin och ett Polar) förutom att hänga upp dem så de får torka.
Jag gör ingening med banden (ett Garmin och ett Polar) förutom att hänga upp dem så de får torka.
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 10:04Det hårda pulsbandet tvättar jag (efter att ha tagit bort den hårda delen).
Det mjuka pulsbandet sköljer jag av i vatten och lite tvål.Allt enligt instruktionerna. 🙂
Det hårda pulsbandet tvättar jag (efter att ha tagit bort den hårda delen).
Det mjuka pulsbandet sköljer jag av i vatten och lite tvål.
Allt enligt instruktionerna. 🙂