Quote from Guest on 30 March 2009, 21:59Tanken slog mig för ett par veckor sedan då jag som vanligt cyklade till jobbet. På ett ställe (en cykelväg), så finns det en kurva som är som ett halvt C eller ska man förklara det mera som ett rundat L. Alltid när jag kommit till kurvan så har jag brom
Tanken slog mig för ett par veckor sedan då jag som vanligt cyklade till jobbet. På ett ställe (en cykelväg), så finns det en kurva som är som ett halvt C eller ska man förklara det mera som ett rundat L. Alltid när jag kommit till kurvan så har jag brom
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:09Kolla på MotoGP? Valentino Rossi brukar alltid hitta det bästa spåret. Jag misstänker att det bara är att satsa, tror aldrig man blir riktigt snabb om man inte har lagt sig. Vilket jag inte har gjort, så jag fegar alltid. Det gäller nog att lita på materi
Kolla på MotoGP? Valentino Rossi brukar alltid hitta det bästa spåret. Jag misstänker att det bara är att satsa, tror aldrig man blir riktigt snabb om man inte har lagt sig. Vilket jag inte har gjort, så jag fegar alltid. Det gäller nog att lita på materi
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:37Man ska försöka göra kurvan så stor som möjligt, alltså så stor radie som möjligt. Om inga hinder finns ivägen (löst folk, hundar och sånt) innebär det att man slickar ytterkurvans kant innan svängen, mitt i är man så nära innerkurvans kant man vågar och
Man ska försöka göra kurvan så stor som möjligt, alltså så stor radie som möjligt. Om inga hinder finns ivägen (löst folk, hundar och sånt) innebär det att man slickar ytterkurvans kant innan svängen, mitt i är man så nära innerkurvans kant man vågar och
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:43U-kurva är det inte säkert man ska ligga för nära innern mitt i, kan bli för skarp vinkel.
U-kurva är det inte säkert man ska ligga för nära innern mitt i, kan bli för skarp vinkel.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 08:10Man kan inte åka fort i kurvor utan att ha känt på asfalten, lättare sagt än gjort kanske. Men ett bra vapen, det går att tjäna många sköna meter med en bra kurvteknik.
Man kan inte åka fort i kurvor utan att ha känt på asfalten, lättare sagt än gjort kanske. Men ett bra vapen, det går att tjäna många sköna meter med en bra kurvteknik.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 08:18Följa framförvarande Cyklists linje.
Följa framförvarande Cyklists linje.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 12:07Det går nästan alltid att svänga mer än man tror. Bromsa lite mindre varje gång 🙂
Det går nästan alltid att svänga mer än man tror. Bromsa lite mindre varje gång 🙂
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:39Såhär:
BILD:http://farm4.static.flickr.com/3217/2748419271_ba0917f342.jpg
Såhär:
BILD:http://farm4.static.flickr.com/3217/2748419271_ba0917f342.jpg
Quote from Peter Fransson on 1 April 2009, 11:59Hittade för ett tag sedan följande dokument som beskriver _en_ teknik för utförsåkning på slowtwitch:
http://www.slowtwitch.com/Training/Cycling/Descending_203.html
Hittade för ett tag sedan följande dokument som beskriver _en_ teknik för utförsåkning på slowtwitch:
http://www.slowtwitch.com/Training/Cycling/Descending_203.html
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 12:02Triathleter sitter konstigt på en cykel.
Triathleter sitter konstigt på en cykel.