Quote from Guest on 16 June 2010, 09:37Hej hej!
Jag cyklar inte regelbundet på något som helst sätt och är ganska kass på det, men då och då cyklar jag till jobbet för motionens skull. Grejen är att det känns som att det är mycket jobbigare än det borde.Det tar mig knappt 1 h att cykla de 12
Hej hej!
Jag cyklar inte regelbundet på något som helst sätt och är ganska kass på det, men då och då cyklar jag till jobbet för motionens skull. Grejen är att det känns som att det är mycket jobbigare än det borde.
Det tar mig knappt 1 h att cykla de 12
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 09:47Vad har du för cykel och hur välskött är den?
Låter som att du kör på för tung växel, 80-90 pedalvarv/min bör man försöka sikta på.
Vad har du för cykel och hur välskött är den?
Låter som att du kör på för tung växel, 80-90 pedalvarv/min bör man försöka sikta på.
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 09:48Kör lättare växlar och högre kadens, så orkar benen bättre.
Edit: Karin han före!
Kör lättare växlar och högre kadens, så orkar benen bättre.
Edit: Karin han före!
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 10:08Jo, men det känns ändå konstigt att för ett givet antal tramptag per tillryggalagd sträcka så borde väl inte min cykel vara _så_ mycket trögare än en treväxlad tantcykel?
Min cykel är visserligen närmare 10 år gammal, men den var inne på service för två å
Jo, men det känns ändå konstigt att för ett givet antal tramptag per tillryggalagd sträcka så borde väl inte min cykel vara _så_ mycket trögare än en treväxlad tantcykel?
Min cykel är visserligen närmare 10 år gammal, men den var inne på service för två å
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 10:16Marie,
Jag bor i Lindome och för några år sedan arbetade jag på Vasagatan. Det är ca 2 mil, tror jag (minns inte exakt).
Det är stadscykling som drar ner mer än vad man tror. Det tog mig lika länge att cykla från Liseberg till Vasagatan (mittemot Schill
Marie,
Jag bor i Lindome och för några år sedan arbetade jag på Vasagatan. Det är ca 2 mil, tror jag (minns inte exakt).
Det är stadscykling som drar ner mer än vad man tror. Det tog mig lika länge att cykla från Liseberg till Vasagatan (mittemot Schill
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 10:40Kanske dum fråga, men...är däcken välpumpade?
Kanske dum fråga, men...är däcken välpumpade?
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 10:46Karin: Det är en annan konstig sak med min cykel. Det är ingen punka (slangen har jag kollat), jag pumpar däcken fulla innan varje gång jag använder den och drar åt ventilen, men när jag kommer fram är bakdäcket ändå betydligt mjukare och allt över nivån
Karin: Det är en annan konstig sak med min cykel. Det är ingen punka (slangen har jag kollat), jag pumpar däcken fulla innan varje gång jag använder den och drar åt ventilen, men när jag kommer fram är bakdäcket ändå betydligt mjukare och allt över nivån
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 10:50Pyspunka, byt slang!
Pyspunka, byt slang!
Quote from Berit Bengtson on 16 June 2010, 10:52Marie.
Du har ngt fel på slangen och/eller ventilen.
Byt slang, eller betala din cykelhandlare för att göra det åt dig
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=769950#p772093
Marie.
Du har ngt fel på slangen och/eller ventilen.
Byt slang, eller betala din cykelhandlare för att göra det åt dig
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=769950#p772093
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 10:53Marie:
Om däcket är betydligt mjukare när du kommer fram så har du någon slags läckage.
Om det överhuvudtaget är möjligt skulle du ju kunna pröva att försöka hänga på "tanterna" och se var det är de drar ifrån. Är det i nedförsbackarna så är det nog cyke
Marie:
Om däcket är betydligt mjukare när du kommer fram så har du någon slags läckage.
Om det överhuvudtaget är möjligt skulle du ju kunna pröva att försöka hänga på "tanterna" och se var det är de drar ifrån. Är det i nedförsbackarna så är det nog cyke