Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHur träna med paddlar
You need to log in to create posts and topics.

Halloj!

Tänkte testa på att träna med paddlar idag för första gången. Jag är helt inne på att ta det lugnt för att undvika överansträngning. Förslag på en bra serie för en "paddelnybörjare".

1. Kör inte för mycket i början utan stegra antal meter successivt.
2. Ha itne något band runt handleden, annars märker man inte om man drar fel och riskerar skador.

david hur ser ut din vanlig träning? svårt att tipsa om en bra series för paddlar utan att ta hänsyn till dig träning.

men varför inte börja med 200m lång och lugn armtag. nästan gång ökar till 300m och sen 400m.

när 400m känns bra kan du göra 5x100 i a

Ryan, jag simmar 8*100 med start 2:05. Får ungefär 10-15 seks vila mellan varje intervall. 2-300m insim + samma nedbad.

400 är drygt 25% men du behöver interiörs arm varje pass

Men du kan ersätta 100 för 100. Börja med 100 arm den 7x100, 2+6 osv till en gång i veckan du köra alla 8 arm

Viktig att du inte ökar fart i början. Men när det känns bra kommer du kunna simma 5-1

Simmade 8x100 idag och lade in paddlarna på var tredje hundring.

jag trodde det skulle gå snabbare att simma med paddlar men det gick långsammare 🙂 En del har nog att göra med att vändning med paddlar (om man inte kör voltvändning) inte var det lättaste

Det låter som om du har för stora paddlar. Börja med mindre så att du kan behålla tekniken.

"jag trodde det skulle gå snabbare att simma med paddlar men det gick långsammare 🙂 En del har nog att göra med att vändning med paddlar (om man inte kör voltvändning) inte var det lättaste. Kan det även ha att göra med att jag inte är tillräckligt stark