Quote from Guest on 8 June 2011, 09:05Hej!
Jag är ny här och tänkte att kanske den här gruppen lämpar sig bäst om jag vill få svar på mina funderingar om hur man bäst kombinerar löp- och cykelträning!Jag håller inte på med trialthon men försöker satsa både på löpning och cykling. Jag kör 3
Hej!
Jag är ny här och tänkte att kanske den här gruppen lämpar sig bäst om jag vill få svar på mina funderingar om hur man bäst kombinerar löp- och cykelträning!
Jag håller inte på med trialthon men försöker satsa både på löpning och cykling. Jag kör 3
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 09:15Hej,
Jag är inte heller triathlet, men försöker också kombinera cykling och löpning. Dessutom är jag nog latare än dig så du får väl ta råden för vad de är.
Min grundtanke är att cyklingen har fördelen att det är ett bra sätt att samla träningstimmar pl
Hej,
Jag är inte heller triathlet, men försöker också kombinera cykling och löpning. Dessutom är jag nog latare än dig så du får väl ta råden för vad de är.
Min grundtanke är att cyklingen har fördelen att det är ett bra sätt att samla träningstimmar pl
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 13:52Principen för min triathlonträning är tvärtom:
Hård cykling, sån som känns livstidsförkortande... ~30-40min
Nästan lika hård cykling, flåsigt och ont i benen... ~60min
Lugn cykling - näh, i princip aldrigLugn (inte lätt..) löpning - så ofta som möjligt
Principen för min triathlonträning är tvärtom:
Hård cykling, sån som känns livstidsförkortande... ~30-40min
Nästan lika hård cykling, flåsigt och ont i benen... ~60min
Lugn cykling - näh, i princip aldrig
Lugn (inte lätt..) löpning - så ofta som möjligt