Quote from Guest on 6 March 2011, 18:49Hejsan. Jag är nybörjare som försöker få till min frisimsteknik. Går steg II i en kurs, och har några problem: Har senaste två gångerna fått grym migränliknande huvudvärk efteråt (har normalt inte migrän och sällan ont i huvudet) och undrar om det kan ber
Hejsan. Jag är nybörjare som försöker få till min frisimsteknik. Går steg II i en kurs, och har några problem: Har senaste två gångerna fått grym migränliknande huvudvärk efteråt (har normalt inte migrän och sällan ont i huvudet) och undrar om det kan ber
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 18:59Tre armtag på mage, tre armtag på rygg, tre armtag på mage, tre armtag på rygg.........
Tre armtag på mage, tre armtag på rygg, tre armtag på mage, tre armtag på rygg.........
Quote from Funbeat user on 6 March 2011, 21:44Man blir lika andfådd av inte bli av med förbrukad luft, som att få för lite luft.
Grundförutsättningen är att man är trygg och avslappnad i sin simning, så att man inte behöver stressa huvudvridning och andning.
Prova följande övning:
* Efter att d
Man blir lika andfådd av inte bli av med förbrukad luft, som att få för lite luft.
Grundförutsättningen är att man är trygg och avslappnad i sin simning, så att man inte behöver stressa huvudvridning och andning.
Prova följande övning:
* Efter att d
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 08:26@Markku: Det var väldigt snällt att bjuda på alla tips. Ska börja mina övningar redan på onsdag (måste bara massera bort nuvarande värk och stelhet först). Tusen tack för hjälpen!
@Markku: Det var väldigt snällt att bjuda på alla tips. Ska börja mina övningar redan på onsdag (måste bara massera bort nuvarande värk och stelhet först). Tusen tack för hjälpen!
Quote from Funbeat user on 7 March 2011, 12:21Känner igen precis allt det du skriver. Tidigare hade jag också huvudvärk under och efter simning och storknade efter luft efter en 25:a trots att jag simmade i ett lugnt tempo.