Quote from Guest on 3 April 2011, 16:44Hej,
Jag skall åka CykelVasan, men har ingen MTB utan en Scott Sportster P3 Hybrid.
Hur väl fungerar en sådan på CV?
Behöver jag göra något speciellt, typ andra däck och i så fall vad?
Blir det inget vidare så är alternativet att inte åka eller skaffa e
Hej,
Jag skall åka CykelVasan, men har ingen MTB utan en Scott Sportster P3 Hybrid.
Hur väl fungerar en sådan på CV?
Behöver jag göra något speciellt, typ andra däck och i så fall vad?
Blir det inget vidare så är alternativet att inte åka eller skaffa e
Quote from Lars Ekegård on 3 April 2011, 16:54Visst går det, kanske inte optimalt för en motionär men funkar, loppet vanns på en cyclocross med rakt styre förra året
skulle nog sätta på däck med så stor volym som går för att få lite mer komfort och kunna ha lite lägre tryck än för ren landsväg, möns
Visst går det, kanske inte optimalt för en motionär men funkar, loppet vanns på en cyclocross med rakt styre förra året
skulle nog sätta på däck med så stor volym som går för att få lite mer komfort och kunna ha lite lägre tryck än för ren landsväg, möns
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 18:48Det är inge problem så länge du inte förväntar dig bästa toppresultatet. Du kommer komma runt utan problem.
Det är inge problem så länge du inte förväntar dig bästa toppresultatet. Du kommer komma runt utan problem.
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 20:20Åkte CV 2010 på 4:30
3 mil asfalt, 3 mil skogsväg, 3 mil tekniskt i klass med Lidaloop där en dämpad - åtminstone fram - nog är ett måste tycker jag. Såg färre än 10 cykelcrossar totalt. Loppet är tufft så vill du ha en en liten fördel ta MTB
H
Åkte CV 2010 på 4:30
3 mil asfalt, 3 mil skogsväg, 3 mil tekniskt i klass med Lidaloop där en dämpad - åtminstone fram - nog är ett måste tycker jag. Såg färre än 10 cykelcrossar totalt. Loppet är tufft så vill du ha en en liten fördel ta MTB
H
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:42Hej och tack för era kommentarer.
Jag har inga elitambitioner utan ser det som en kul grej och lite träningsmotivation.
Min hybrid är med dämpad framgaffel som är låsbar, hydrauliska skivbromsar, 27 växlar, så med ett set bredare däck (47-622?) så borde
Hej och tack för era kommentarer.
Jag har inga elitambitioner utan ser det som en kul grej och lite träningsmotivation.
Min hybrid är med dämpad framgaffel som är låsbar, hydrauliska skivbromsar, 27 växlar, så med ett set bredare däck (47-622?) så borde
Quote from Lars Ekegård on 4 April 2011, 18:16Inga problem då, med framdämpat och så pass breda däck så är det bara tuta och kör.
Inga problem då, med framdämpat och så pass breda däck så är det bara tuta och kör.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 22:32Hej, såg bild/spec på en P3 - den blir perfekt.
Lycka till!
Hej, såg bild/spec på en P3 - den blir perfekt.
Lycka till!