Quote from Guest on 29 May 2012, 20:09Tänkte boka en träningsvecka till nästa vinter utomlands i Spanien, Mallis, Fuertventura eller liknande.
Har nån erfarenhet av om det vore lönt att köpa en cykeltransportväska och ta med sin egen hoj? Får man ändå betala för specialbagage och extra transf
Tänkte boka en träningsvecka till nästa vinter utomlands i Spanien, Mallis, Fuertventura eller liknande.
Har nån erfarenhet av om det vore lönt att köpa en cykeltransportväska och ta med sin egen hoj? Får man ändå betala för specialbagage och extra transf
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 20:19Brukar kosta några hundra per resväg men då får man ha 19999 gram som cykelbagage.
Brukar kosta några hundra per resväg men då får man ha 19999 gram som cykelbagage.
Quote from Berit Bengtson on 29 May 2012, 20:29Avgiften för att ta med cykel på flyget varierar,
nu i våras kostade det mellan 30 € upp till 450 SEK enkel väg i gruppen jag åkte med.
Sedan tillkommer frakten ToR hotell flygplats också.Många cykeluthyrare levererar, och hämtar, vid hotellet.
Hyr
Avgiften för att ta med cykel på flyget varierar,
nu i våras kostade det mellan 30 € upp till 450 SEK enkel väg i gruppen jag åkte med.
Sedan tillkommer frakten ToR hotell flygplats också.
Många cykeluthyrare levererar, och hämtar, vid hotellet.
Hyr
Quote from ellen olsson on 29 May 2012, 21:24Det är olika för olika bolag och de ändrar priser och regler hela tiden. Om du vill resa flera gånger och/eller kunna resa varhelst du önskar rekommenderar jag köp av en väska. F.ö. så går det att hyra väskor på de större flygplatserna i Norden.
Det är olika för olika bolag och de ändrar priser och regler hela tiden. Om du vill resa flera gånger och/eller kunna resa varhelst du önskar rekommenderar jag köp av en väska. F.ö. så går det att hyra väskor på de större flygplatserna i Norden.
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 00:01http://www.airshells.com/Produkter_46&vid=130
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 08:30Om du ska till Playitas så har de bra utbud av fina cyklar på plats, kostar 20-25 euro / dag har jag för mig. Så då beror det ju lite på hyr mycket du ska köra.
För mig kostade det i höstas 320 ToR att ta med egen cykel, förbokat på nätet. Har haft en h
Om du ska till Playitas så har de bra utbud av fina cyklar på plats, kostar 20-25 euro / dag har jag för mig. Så då beror det ju lite på hyr mycket du ska köra.
För mig kostade det i höstas 320 ToR att ta med egen cykel, förbokat på nätet. Har haft en h
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 09:46Norwegian tog 600 SEK t.o.r för cykeln när jag var på Mallis nyligen. Hyra cykel på plats kostade om jag minns rätt ca 1800 för två veckor för de som valde det alternativet. Jag köpte en Evoc "halvhård" väska som kostar dryga 3000 och funkade kanon. Behöv
Norwegian tog 600 SEK t.o.r för cykeln när jag var på Mallis nyligen. Hyra cykel på plats kostade om jag minns rätt ca 1800 för två veckor för de som valde det alternativet. Jag köpte en Evoc "halvhård" väska som kostar dryga 3000 och funkade kanon. Behöv
Quote from Funbeat user on 31 May 2012, 08:18Jag hyrde på Gran Canaria i påskas, jättefina nya cyklar och bra priser. Absolut inte värt besväret att släpa med egen cykel!
Uthyrare som varmt kan rekommenderas: http://free-motion.net
Jag hyrde på Gran Canaria i påskas, jättefina nya cyklar och bra priser. Absolut inte värt besväret att släpa med egen cykel!
Uthyrare som varmt kan rekommenderas: http://free-motion.net
Quote from Funbeat user on 2 June 2012, 17:30Tja, hyra cykel fungerar bra men var beredd på små irritationsmoment som t ex enkla, tunga hjul, simpla och/eller slitna däck, suspekta växelinställningar osv.
För en vecka eller kortare blir det hyrcykel, längre tid än så gör det värt att ta med sin egen
Tja, hyra cykel fungerar bra men var beredd på små irritationsmoment som t ex enkla, tunga hjul, simpla och/eller slitna däck, suspekta växelinställningar osv.
För en vecka eller kortare blir det hyrcykel, längre tid än så gör det värt att ta med sin egen
Quote from Funbeat user on 2 June 2012, 17:42Det kan ju ta en dag eller två att hitta rätt på hyrcykeln.
Det kan ju ta en dag eller två att hitta rätt på hyrcykeln.