Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ibland när jag simmar känns det som jag helt plötsligt svävar på ytan och det kommer vågor från mig själv som lyfter fram mig (eller nästan knuffar fram mig).

Är det så det ska kännas eller är det bara slumpen (eller Mållgan som spelar ett spratt)?

Det

Det där har hänt mig också ett fåtal gånger, att det känns som man fullkomligen forsar fram fastän man knappt tar i. Det kanske är när man råkar få till rätt teknik?

Kan det vara liknande FLOW i löpningen. Den underbara känslan uppkommer av syrebalansen är helt korrekt. Syre in och ut samt förbrukning.

Det tråkiga är att i simningen finns detta flow bara några sekunder...i löpningen handlar det i alla fall oftast om minuter när det inträffar... 🙂

Jag är inte vän med Mållgan, det känns som han konstant drar ner mina ben mot botten och vill sänka mig. (#)

Idag trodde jag att jag simmade in i Mållgan, för helt plötsligt simmade jag in med huvudet i någonting. Jag tittade upp och då såg jag en livräddnings-boj. Tydligen hade eleverna som övade livräddning i banan bredvid kastat lite snett 🙂

Eller så tyckte

Omtänksamma de var Magnus Hi hi hi

Hi-hi! Kul Marcus! (t+)